×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
شعار مرگ بر آمریکا ، شعاری قرآنی

در آستانه ۱۳آبان دیگری قرار داریم. طبعا امسال با وجود حمایت های دولت های استکباری از اغتشاش گران، ۱۳آبان پرشورتر و استکبار ستیزتری را خواهیم داشت. از طرف دیگر، طبعا عده ای مغرض و ناآگاه، چه بسا در باره شعار مرگ بر آمریکا حاشیه سازی کنند. در حالی که چه از نظر قرآن و چه از نظر عقلی، این کار ایرادی نداشته و تازه ارزشمند نیز هست.
قبل از ورود به بحث این نکته را بهتر است بگوییم که بیشتر معترضان به شعار مرگ بر آمریکا، از دادن شعار علیه ارباب خود ناراحتند و این موضوع، سبب حاشیه سازی آنها شده است.

شعار مرگ بر آمریکا از منظر قرآن: قرآن می فرماید: «وَالَّذِینَ کَفَرُوا فَتَعْسًا لَهُمْ ؛ و آنان که کافر شدند نابود و هلاک شوند.»[۱] پیام آیه برای کسانی که می فهمند، روشن است. این آیه کافران را به خاطر عملکرد نامطلوبشان، نه به خاطر  مسلمان نبودنشان،سزاوار نابودی می داند . از اینجا معلوم می شود ما به خاطر ددمنشی آمریکا، و نه به خاطر مسیحی و یهودی بودن آن کشور،علیه آن کشور، شعار می دهیم. آیا تا به حال کسی فکر کرده چرا ما مرگ بر آمریکای لاتین(که اکثرا غیر مسلمان هستند) نمی گوییم.

شعار مرگ بر آمریکا در دیگر کشورها: برخی از کشورها دقیقا شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند. مثلا در پاکستان در هر سال یک روز به نام روز مرگ بر آمریکا وجود دارد.[۲] ولی چون دولت پاکستان متاسفانه مطیع آمریکاست، این شعارها برای آمریکا مزاحمتی ایجاد نمی کند. اما چون حکومت ایران در مقابل آمریکای مستکبر و اذناب او ایستاده است، شعار مرگ بر آمریکای مردم ایران، با واکنش منفی و قهرآمیز دشمنان مستکبر ایران و به تبع آن عوامل داخلی سرسپرده و یا ناآگاه، مواجه می شود.

نکته آخر اینکه، در همین روزها اجتماع ایرانیان خارج نشین، اعم از تجزیه طلب، سلطنت طلب، و حتی همجنس باز، برای اعلام برائت، به زعم باطل خود از ایران اسلامی[۳]، حس بدی برای معترضان به شعار مرگ بر آمریکا ایجاد نکرده، و تازه چه بسا خوشایند نیز باشد؛ اما دائم می گویند چرا ما باید بر آمریکا شعار مرگ بفرستیم؟ چرا دنیا(آمریکای مستکبر) را بر علیه خود بشورانیم؟

پی نوشت ها

۱—محمد، آیه۸٫
۲- «روز مرگ بر آمریکا» مانند هر سال در پاکستان برگزار شد.
۳- دیروز در برلین چه خبر بود؛ ماهیت تجمع‌ اپوزیسیون | همه آمدند حتی پناهندگان اوکراینی! | ترفندهای عجیب برای حضور ایرانیان؛ چند هزار نفر شد؟

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false