×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تسخیر لانه جاسوسی ؛ ایمان به استکبارستیزی دانشجویان

روز ۱۳ آبان سال۵۸ روزی بود که دانشجویان پیرو خط امام، به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مبادرت ورزیدند  و تحقیر بزرگی را برای آمریکا رقم زدند. این مستکبر ستیزی و ایمان داشتن اهالی علم و دانش، باعث ارزشمندی آنان خواهد شد.

در باره عملکرد حقیقی اهل علم و دانش، روایات زیادی وجود دارد. از جمله اینکه امام صادق(علیه السلام) می فرماید: «اِنَّ مِن حَقیقَهِ الایمانِ اَن تُؤثِرَ الحَقَّ وَ اِن ضَرَّکَ عَلَى الباطِلِ وَ اِن نَفَعَکَ وَ اَن لا یَجوزَ مَنطِقُکَ عِلمَکَ؛ از حقیقت ایمان این است که حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع تو باشد و نیز از حقیقت ایمان آن است که گفتار تو از دانشت بیشتر نباشد.»[۱] این حدیث، ما را به این نکته رهنمون می شود که علم و دانش ما باید در کردار و عمل(نه در گفتار)، بازخورد داشته باشد. زمانی که اینگونه شد انسان، حق را بر باطل ترجیح می دهد.

نکته، اگر دانشجویی به خاطر بورسیه شدن در آمریکا و منافع موقت دیگر، از آمریکای مستکبر دفاع کند، به علم و دانش خود، عمل نکرده است.

دانشجویان پیرو خط امام راحل در سال۵۸ با ترجیح دادن حق بر باطل، به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا روی آوردند. آمریکایی که سفارتش، محلی برای توطئه بر ضد ملت مسلمان ایران شده بود، آمریکایی که با استکبار و غرور در مقابل نهضت روح الله ایستاده بود.

نکته مهم: از آنجا که اهالی علم و دانش و دانشجو، در نظر توده مردم، جایگاه ویژه ای دارند، عملکرد آنها بر توده ها تاثیر گذار است. مثلا در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، نه تنها مردم ایران، بلکه کشورهای دیگر و دانشجویان کشورهای دیگر نیز به صحنه  آمدند و از حرکت دانشجویان حمایت کردند.[۲] عکس این قضیه نیز می تواند اثرات سوئی برروح و روان جامعه بگذارد. دانشجویانی که در اغتشاشات اخیر، آتش بیار معرکه می شوند؛ متاسفانه توده های مردم را نیز بیشتر از سایر گروه های جامعه تحریک به اغتشاش می کنند.

حاصل سخن، دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳آبان ۵۸ به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پرداختند و حق را بر باطل مستکبر ترجیح دادند.

 

پی نوشت ها
۱- بحارالانوار، ج ۲، ص۱۱۴

۲- بازتاب ها و واکنش های اولیه تسخیر لانه جاسوسی در سراسر جهان.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false