×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بنی امیه با اسم دین ، کمر دین را شکستند

اقا ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) با مردمانی روبرو بود که فجایع خود را به خدا نسبت می دادند و از این طریق، بر اوضاع مسلط می شدند. در زمان ما نیز گروهای تکفیری همین کار را انجام می دهنند. بنابراین مبارزه ایران  و مدافعان حرم با این افراد قسی القلب(تکفیری ها) ، در راستای سیره حسینی بود.
چنانکه می دانیم بنی امیه با نسیبت دادن جنایات خود به خدا و دادن رنگ و بوی شرعی به آنها توانستند بر اوضاع مسلط شوند. چنانکه در  مقتل آمده بعد از ورود اسرای آل الله بر ابن زیاد ملعون، آن شقی چون متوجه امام سجاد(علیه السلام) شد از نام او پرسید، گفتند او علی بن حسین(علیه السلام) است. آن ملعون گفت مگر خدا علی بن حسین را نکشت؟[۱]
آری ابن زیاد ملعون دست نشانده خاندان بنی امیه بود و آنها از جهل مردم سوءاستفاده می کردند و کمر دین را می شکستند. نسل قبل از آنها، به تعبیر مولای متقیان، کمر ایشان را شکستند: «قَطَعَ ظَهری اثنانِ ….. و جاهِلٌ مُتَنَسِّکٌ ، …و هذا یَصُدُّ النّاسَ عَن نُسُکِهِ بِجَهلِهِ ؛ دو گروه کمر مرا شکستند… و عابد نادان… و این با جهل خودش، مردم را از دین خدا باز می دارد.»[۲] همین گروه عالمان متنسک بودند که کمر حضرت را شکستند و جنگ نهروان را بر آن حضرت، تحمیل کردند و نهایتا هم ایشان را به شهادت رساندند.
خدا نکند ما جزء افرادی باشیم که از عملکرد ما آسیبی به دین برسد.
حاصل سخن اینکه، در عصر حاضر نیز، گروهای تکفیری با اسم دین، فجایعی می آفرینند. این نکته در  وقایع اسارت آل الله و گفتگوی بین ابن زیاد ملعون و امام سجاد(علیه السلام) کاملا مشهود است. مبارزه ایران اسلامی و مدافعان حرم  و حاج قاسم عزیز با تکفیری های مدافع یزید و معاویه، در راستای سیره حسینی بود.

پی نوشت ها
۱— لهوف، ص۱۹۲٫
۲- بحار الأنوار ؛ ج۲، ص۱۱۱٫

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false