×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
با ساخت دستگاه سنگ‌شکن؛ کارآفرین سیروانی تولید را معنا کرد

با ساخت دستگاه سنگ‌شکن؛ کارآفرین سیروانی تولید را معنا کرد

به گزارش ایلام بیدا،ر کارآفرینی و توسعه آن این روزها یکی از دغدغه ‎های مسئولان برای حل معضل بیکاری است و مسئولان امر با ارائه راهکارها و همایش‌های مختلف به دنبال این هستند که جامعه را به سمت به‌کارگیری توانایی‎های و استعدادهای خلاق برای تولید، در عرصه ‎های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی سوق دهند.

آنچه که مورد تأیید همگان قرار دارد این است که بهترین‎ها در عرصه‎‌های اقتصادی و اجتماعی جهان بیشتر به دلیل داشتن ثروت به این موقعیت دست نیافتند؛ بلکه پاسخ به توانایی درونی و خودباوری آنها را به این جایگاه رسانده است.

مصطفی حیدری یکی از کارآفرینانی است که در حال حاضر بااستعداد خلاق خود توانسته تمام دستگاه‌های موردنیاز یک کارگاه سنگ‌شکن را  با سرمایه اندک  آن هم در حیاط خانه‌اش بسازد.

 

از استعداد و خلاقیت برای کاهش هزینه‌ها استفاده کردم

حیدری که ساکن شهر لومار از توابع شهرستان سیروان و دارای ۴۸ سال سن است، درباره فعالیت خود می‌گوید: چندین سال است که یک کارگاه تولید موزاییک بتونی راه‌اندازی کرده‌ام و انواع موزاییک‌های موردنیاز شهرستان را در این کارگاه تولید می‌کنیم.

این کارآفرین سیروانی از درآمد حاصل از کارگاه موزاییک‌سازی خود راضی است در این باره اظهار می‌کند: از این طریق علاوه بر خودم و فرزندم، برای شش نفر دیگر شغل ایجاد کرده‌ام، بدون اینکه برای راه‌اندازی این کارگاه موزاییک‌سازی تسهیلات بانکی استفاده کرده باشم.

وی به مواد اولیه موردنیاز برای ساخت موزاییک اشاره می‌کند و می‌افزاید: تولید موزاییک باکیفیت مناسب نیازمند مواد اولیه درجه یک و باکیفیت است به همین خاطر یک دستگاه کوچک سنگ‌شکن با ظرفیت تولید ده تن در روز تهیه کرده و در کنار کارگاه خودم راه‌اندازی کردم.

این کارآفرین سیروانی عنوان کرد: ماسه و پودر سنگ موردنیاز کارگاه موزاییک‌سازی را خودم تولید می‌کردم که از این طریق هزینه‌های کارگاه تا حدودی کاهش یافت.

حیدری درباره علاقه خود به کارهای فنی و خلاقانه می‌گوید: علاقه‌ام به کارهای فنی و داشتن توانایی و استعداد باعث شده بیشتر کارهای فنی کارگاه موزاییک‌سازی را خودم انجام دهم.

 

تولید دستگاه‌های مود نیاز کارگاه سنگ‌شکن با کمترین هزینه

این فرد خلاق مدتی است در حیاط خانه خود با اندک وسایل و تجهیزات و همچنین سرمایه کم در حال ساخت وسایل موردنیاز یک کارگاه سنگ‌شکن است که درباره این موضوع بیان می‌کند: همیشه به دنبال عملی‌کردن ایده‌های خود بوده‌ام که این بار تصمیم گرفتم برای افزایش تولید و درآمدزایی بیشتر، سنگ‌شکن خود را توسعه و آن را به یک کارگاه با ظرفیت تولید بیشتر تبدیل کنم.

وی با بیان اینکه برای تهیه دستگاه‌های موردنیاز یک کارگاه سنگ‌شکن حدود ۴۵۰ میلیون تومان سرمایه موردنیاز بود، ادامه داد: ازآنجایی‌که برای توسعه کارگاه سنگ‌شکن این میزان سرمایه را نداشتم و از طرفی باتوجه‌به تخصص و علاقه خود و فرزندم در زمینه کارهای فنی و همچنین جوشکاری تصمیم گرفتیم خود اقدام به ساخت این وسایل نماییم.

حیدری می‌گوید: با استفاده از کاتالوگ‌های ماشین‌آلات سنگ‌شکن که از شرکت‌های سازنده این وسایل تهیه کرده بودیم، بعد از یک سال موفق به ساخت شش دستگاه موردنیاز سنگ‌شکن شامل نوار نقاله، سرند دوطبقه، سرند خاک‌گیر، ماسه شور، هیدروکن،  فیدر شاتونی کوهی شدیم.

این کارآفرین موفق سیروانی تأکید کرد: برای ساخت این شش دستگاه بیش از ۴ میلیارد ریال نیاز بود که ما توانستیم آنها را با ۷۰۰ میلیون ریال و با همان کیفیت که در شرکت‌های سازنده تولید می‌شد بسازیم.

وی با بیان اینکه بعضی از این دستگاه‌های بعد از ساخته‌شدن به مدت چند ماه در مکانی نزدیک به کارگاه موزاییک‌سازی برای تولید ماسه مورداستفاده قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: ازآنجاکه این مکان در نزدیکی روستا بود و همین امر باعث شد که اقدام به تهیه مکانی مناسب برای احداث کارگاه سنگ‌شکن کنیم.

این فرد خلاق اظهار کرد: در حال حاضر کارگاه سنگ‌شکن را در زمین به مساحت یک هکتار شروع کرده و دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است؛ ولی متأسفانه به دلیل نبود سرمایه لازم هنوز تکمیل و راه‌اندازی نشده است.

حیدری دیگر تجهیزات موردنیاز کارگاه سنگ‌شکن خود را یک دستگاه فک و یک دستگاه کویت عنوان کرد و اضافه کرد: برای ساخت این دو دستگاه و همچنین تکمیل کارگاه نیاز به کمک و حمایت مسئولین دارم که با پرداخت تسهیلات می‌توانند در عملیات راه‌اندازی این کارگاه که ماسه موردنیاز شهرستان را تأمین می‌کند، تسهیل نمایند.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری این کارگاه زمینه اشتغال حداقل شش نفر به‌صورت مستقیم فراهم خواهد شد، اظهار کرد: معدن کارگاه سنگ‌شکن در آزمایشگاه‌های مختلف مورد آزمایش قرار گرفته و مشخص شد که برای این کار بسیار مناسب است.

این کارآفرین سیروانی خاطرنشان کرد: بعد از راه‌اندازی سنگ‌شکن به فکر تولید پودر سنگ در همین کارگاه هستم چرا که در این مکان می‌توان یکی از بهترین و مرغوب‌ترین پودر سنگ‌ها را تولید کرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم هر چه سریع‌تر این کارگاه راه‌اندازی شود تا بتوانم خط تولید پودر سنگ را نیز راه‌اندازی کنم.

 

مسئولان از تولیدکنندگان و کارآفرینان حمایت کنند

وی بر ضرورت حمایت مسئولان از تولیدکنندگان و کارآفرینان برای توسعه منطقه و حتی کشور تأکید کرد و می‌گوید: در صورت حمایت مسئولان می‌توانم دستگاه‌ها و تجهیزات موردنیاز کارگاه‌های سنگ‌شکن و تولید آسفالت را در خود شهرستان تولید و به سایر استان‌های هم‌جوار عرضه نمایم.

این کارآفرین موفق سیروانی با توصیه به سایر افراد به‌ویژه جوانان به تلاش برای شکوفا کردن استعدادهای خود، می‌گوید: جوانان می‌توانند با تلاش بیشتر و همچنین راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی علاوه بر بهبود اقتصاد خود و خانواده باعث شکوفایی اقتصاد کشور نیز شوند.

این فرد خلاق معتقد است: اگر مسئولان زمینه سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان را فراهم می‌کردند تا  سرمایه‌داران سیروان به‌جای سرمایه‌گذاری در سایر شهرها در سطح شهرستان آن هم در حوزه تولید سرمایه‌گذاری می‌کردند امروز در سیروان شاهد این حجم بیکار نبودیم.

حیدری در پایان گفت: از مسئولین و دولتمردان می‌خواهم که به جوانان و کاربلدان که در هر زمینه مشغول به کار هستند توجه بیشتری  شود و با دادن تسهیلات کم‌بهره در جهت بهبود و افزایش تولید و اشتغال اقدام کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false