×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
روایتی از داستان الهام‌بخش یک ورزشکار معلول ایلامی

یک ورزشکار معلول ایلامی توانسته محدودیت‌ها را شکست داده و با عزم و تلاش به موفقیت دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار، در جامعه امروز نیاز داریم که الگوها را بشناسیم و برای اینکه به پیشرفت دست پیدا کنیم نیاز داریم تا الگوهایی را به جامعه و جوانان معرفی کنیم تا بتوانند به آن‌ها راه را نشان دهند.

امروز در جامعه از کسانی می‌خواهیم صحبت کنیم که با وجود معلولیت اما توانسته‌اند در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده و به پیشرفت و ترقی دست پیدا کنند و به همه ثابت کنند که معلولیت محدودیت نیست.

معلولیت یک واقعیت است  که می‌تواند اثرات عمیقی بر زندگی فرد داشته باشد. اما این مهم نیست که فرد معلول چه تعدادی از وظایف یا کارها رو انجام می‌دهد، بلکه اینکه چطور آن را انجام می‌دهد.

معلولیت فقط یک محدودیت جسمی نیست؛ بلکه فرصتی برای این است که فرد بتونه به شکل‌های جدیدی در جامعه مشارکت کنه و توانمندی‌ها و استعدادهای خودش رو به نمایش بگذارد.

معلولیت محدودیت نیست

علی‌عباسی کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: امروز برخی خانواده‌ها فرزندان معلول خود را قایم می‌کنند درصورتی‌که شاید بتوانند در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: باید توجه داشت که در طول تاریخ برخی از معلولان باعث ایجاد تحول در جامعه شده‌اند  نتوانسته‌اند محدودیت‌ها را کنار بگذارند که نشان می‌دهد که معلولان می‌توانند تحول ایجاد کنند.

نمونه‌ای از یک معلول ایلامی موفق

یکی از معلولان ایلامی که توانسته محدودیت را کنار بگذارد مهدی هواسی زاده از ورزشکاران دارای معلولیت جسمی و حرکتی است که تاکنون موفق به دریافت چندین مقام قهرمانی کشوری شده است.

با وجود معلولیت اما این ورزشکار محدودیت‌ها را کنار گذاشته و به مدت هشت سال سنگ‌نوردی را ادامه داده و عضو تیم ملی سنگ‌نوردی معلولان کشور است که همین مورد گویای تلاش این ورزشکار است همچنین به کسب چهار مقام کشوری در رشته سنگ‌نوردی و صعود به ۲۱ قله در ایران از جمله : دماوند، سبلان، دنا، پرو ، الوند ، فرود از برگترین آبشار ایران و صعود به دیوارهای بلند کشور از جمله سوابق درخشان این ورزشکار معلول است.

مهدی هواسی زاده در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در ابتدا شاید همه فکر کنند که معلولیت محدودیت به دنبال دارد؛ اما این‌گونه نیست و اگر تلاش و کوشش داشته باشیم قطعاً محدودیت‌ها را شکست خواهیم و به موفقیت دست پیدا می‌کنیم.

وی افزود: این ایستادگی و پشتکار است که باعث می‌شود تا یک نفر موفق باشد و بتواند محدودیت‌ها را شکست دهد در واقع امروز هر کسی که بخواهد به اهدافش دست یابد باید بتواند ایستادگی و پشتکار همراه با تلاش و کوشش را سرلوحه کار خود قرار داده و هیچ‌وقت ناامید نشود.

هواسی زاده گفت: در حال حاضر عضو تیم ملی سنگ‌نوردی معلولان کشور هستم و صعود ۲۱ قله در کشور را در کارنامه دارم که ان‌شاءالله این راه برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر و افتخارآفرینی برای ایران اسلامی ادامه خواهیم داد.

این ورزشکار معلول ایلامی تصریح کرد: مشغول تدریس رشته سنگ‌نوردی نیز هستم تا بتوانم کسانی را تربیت کنم که این راه را ادامه دهند.

آری این‌گونه است که محدودیت‌ها را می‌توان پشت سر گذاشت و به موفقیت دست پیدا کرد البته لازمه این کار ناامید نشدن از شکست‌ها همراه با پشتکار و تلاش است تا زمانی که به بتوان به هدف رسید و همچنین برای ایران اسلامی افتخارآفرینی کرد.

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false