×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کرونا فرصتی برای احترام بیشتر به والدین

ویروس منحوس کرونا باعث شد که خانواده ها در کنار هم قرار گرفته و از همدیگر حمایت کنند. این قرار گرفتن در کنار هم و احترام نهادن به همدیگر(مخصوصا به والدین) علاوه بر اجر معنوی، از لحاظ عاطفی نیز حائز اهمیت است.

پیامبر اسلام در مورد ارزش صله رحم و نیکی به والدین می فرماید: «اَلصَّدَقَهُ عَلى وَجهِها وَاصطِناعُ المَعروفِ وَ بِرُّ الوالِدَینِ وَ صِلَهُ الرَّحِمِ تُحَوِّلُ الشِّقاءَ سَعادَهً وَتَزیدُ فِى العُمرِ وَ تَقى مَصارِعَ  السُّوءِ؛ صدقه به جا و نیکوکارى و نیکى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوشبختى تبدیل و عمر را زیاد و از مرگ بد جلوگیرى مى کند.»[۱]

این روزهای کرونایی باعث شده است که خانواده ها بیشتر از هر زمان دیگری در کنار هم قرار گرفته و ارتباطات خود را تعمیق بخشند. این روزها فرصت مناسبی را برای نیکی به پدر و مادر فراهم آورده است. خوشا به حال کسانی که با احترام به پدر و مادر خویش (و مراقبت از آن ها در این روزها) رضایت ایشان را جلب کنند تا رحمت خدای بزرگ را شامل حال خود کنند. چه بسا دعای پدر و مادرها در حق فرزندان، باعث مصون ماندن آن ها در این روزها شود؛ و انشاءالله در آینده نیز عاقبت به خیر شوند.

نکته اساسی: بدون شک صله رحم در این روزها، کمک فراوانی به جامعه معتقدی مثل ما می کند که آسان تر و عاطفی تر، این روزها را پشت سر بگذاریم. در حالی که در جوامع دیگر (جوامع غربی) این گونه نیست و در این روزها بر اثر خانه نشینی اجباری خانواده ها، خشونت های خانوادگی افزایش یافته است.[۲]

قدر فرهنگ غنی اسلامی خود را بدانیم. فرهنگی که در بحران هایی مثل کرونا، باعث نزدیک شدن دل ها به هم (تحت عنوان صله رحم و…) و غلبه بر مشکلات می شود.

پی نوشت

۱ــ نهج الفصاحه ص۵۴۹ ، ح ۱۸۶۹

۲ــ کلیک کنید

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false