×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نقش مهم کریم چوپان ایلامی در فتح المبین

ماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: کریم لهرابیان معروف به کریم چوپان به عنوان بومی منطقه دشت عباس در استان ایلام به عنوان بلدچی نقش مهمی در عملیات فتح المبین داشت.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام «علی اکبر بسطامی» در دیدار با این رزمنده دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: با مطالعه کتاب همپای صاعقه که کتابی تاریخی و شرحی مستند از نحوه تشکیل لشکر ۲۷ محمد رسوالله(ص)است که در آن اشاره به نقش کریم چوپان در عملیات فتح المبین به عنوان یک ایلامی شده بود و همین سبب شد که به ملاقات با وی در دستور کار خود قرار بدهد.

دبیر فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً شجاعت و کمک شما به شهید متوسلیان فرمانده تیپ محمد رسول الله(ص) و دیگر رزمندگان به عنوان بلدچی در زمان جنگ بخصوص عملیات فتح المبین برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس کشور به خصوص استان ایلام است.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به راهنمایی‌های کریم لهرابیان اشاره کرد و گفت: کمک و هدایت کریم چوپان در زمانی که در محور عملیات فتح المبین که یکی از گردان‌ها گم شد به واسطه آشنایی ایشان به منطقه باعث شد که گردان در آن زمان سخت پیدا شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقش شهدا، رزمندگان و ایثار گران در تاریخ دفاع مقدس، بی‌نظیر است، افزود: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای منویات مقام معظیم رهبری و در راستای خدمت به خانواده‌های معظم شهدا، ایثار گران و جانبازان از هیچ تلاش و کششی دریغ نخواهد کرد.

دبیر فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً فراکسیون ایثارگران برای تحقق مصوبات مجلس با پیگیری های لازم به دنبال خدمت به خانواده شهدا، ایثار گران و جانبازان است.

در این دیدار کریم لهرابیان معروف به کریم چوپان ضمن تقدیر از بسطامی، گفت: بدون شک به عنوان یک ایرانی وظیفه دانسته در کنار رزمندگان ایفای نقش کند.

بگفتنی است، کریم چوپان بلدچی شهید احمد متوسلیان فرمانده تیپ محمد رسول الله(ص) بود که در عملیات فتح المبین یکی از کلیدی ترین نقش‌ها را ایفا کرد، شهید متوسلیان در اثر یک اتفاق با کریم آشنا شد و از او خواست در شب‌های شناسایی راهنمایی او را بر عهده بگیرد که کریم چوپان نیز به عنوان بلدچی به رزمندگان کمک می‌کند، این رزمنده هم اکنون در بخش دشت عباس همچنان به دامداری و کشاورزی مشغول است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false