×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
دفاع مقدس و نهضتی به نام نهضت حسینی

در هفته دفاع مقدس قرار داریم. در سالگرد روزهایی که گر چه بوی خون و گلوله می داد، اما مردم در کوچه ها و خیابان ها، مقاوم بودند و  اتحاد و همبستگی اشان زبانزد  بود. این مقاوم بودن، ریشه در  نهضت حسینی داشت.
مردم و رزمندگان مقاوم در برابر صدام متجاوز،  این سخن حضرت امام حسین(علیه السلام) در روز عاشورا خطاب به یزیدیان را سرمشق خود قرار داده بودند: «هَیْهاتَ ما آخُذُ الدَّنِیَّهَ ، أبَى اللّه ُ ذلکَ و رسولُهُ ، و جُدودٌ طابَت ، و حُجُورٌ طَهُرَت ، واُنُوفٌ حَمِیَّهٌ ، و نُفوسٌ أبِیَّهٌ ، لا تُؤثِرُ مَصارِعَ اللِّئامِ على مَصارِعِ الکِرامِ؛ اما هیهات که من تن به ذلّت و پستى دهم . خدا و رسول او و نیاکان پاکیزه و دامن هاى پاک [که مرا پرورده] و دل هاى غیرتمند و جان هاى والا و بزرگ منش ، خوارى را نپذیرند و هلاکت زبونانه را بر کشته شدن شرافتمندانه ترجیح ندهند.»

در دفاع مقدس، دامن های پاک و دل های غیرتمند و افراد بزرگ منش، ظهور و بروز بیشتری داشتند و و آنها بودند که مرگ باعزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دادند و  کاری کردند کارستان و دنیا را مقهور حماسه جاودان خود کردند.
در سال های دفاع مقدس، گر چه شاید خانواده ها با سهمیه کوپن، زندگی را می گذراندند، اما مقاومت را از نهضت حسینی آموخته بودند. با همین بینش بود که خانواده ها، فرزندان و حتی نان آور خانواده خود را به جبهه ها می فرستادند.
در حال حاضر نیز بحمدلله هستند کسانی که راه شهدا و منش حسینی آنها را ادامه دهند. این منش حسینی و این سیره حسینی باعث شده است که اندیشه مقاومت، لحظه ای از فکرو ذهن مدافعان این وطن محو نگردد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false