×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۵۷ راس گوزن زرد ایرانی در سایت ایلام زندگی می کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: هم اکنون ۵۷ راس گوزن زرد ایرانی در سایت ایلام زندگی می کنند.

به گزارش ایلام بیدار ، “علیرضا محمدی”  با اعلام این خبر در جمع اصحاب رسانه گفت:  اظهار داشت: گوزن زرد ایرانی یکی از گونه‌ های نادر و البته در حال انقراض است که تغییرات زیستگاهی و بحث شکار بی رویه باعث شده جمعیت آنها در تمام کشورهای عراق، ترکیه و اروپا منقرض شود و تنها در ایران است که این گونه تاکنون منقرض نشده است.

محمدی بیان کرد: گونه‌ ای که در سایت پرورش و تکثیر گوزن زرد ایرانی در ایلام شمار آنها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال ۸۶ تعداد ۶ راس گوزن زرد ایرانی از جزیره اشک ارومیه به استان ایلام انتقال داده شد و در حال حاضر ۵۷ راس گوزن در این سایت موجود است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام عنوان کرد: در سال جاری اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در این سایت متولد شد و هم اکنون از شرایط خوبی برخوردار است.

وی گفت: سایت گوزن زرد در استان ایلام به یکی از سایت‌ های موفق پرورش این گونه از بین سایت‌ های پرورش گوزن زرد ایرانی در کشور با توجه به وضعیت توپوگرافی و اقلیم، تبدیل شده است.

وی افزود: با افزایش تعداد گوزن‌ های زرد ایرانی تعداد قابل توجهی از آنها به سایر استان‌ ها انتقال داده می‌شود، این روزها افزایش تعداد گوزن‌ های زرد ایرانی در سایت‌ های تکثیر آنها نوید افزایش تعداد و زادآوری این گونه را دو چندان می‌کند و این یعنی جلوگیری از انقراض این گونه است.

منبع خبر :
true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false