×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پانزده زندانی جرائم مالی در ایلام آزاد شدند

به گزارش ایلام بیدار،حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز پنجشنبه (۲۴ تیر) در جریان سفر به استان ایلام، با حضور در زندان مرکزی ایلام که در تیرماه سال جاری به بهره برداری رسید، از بخش‌های مختلف این زندان بازدید و با مسئولان و زندانیان آن گفتگو کرد.

رئیس زندان مرکزی ایلام در جریان بازدید امروز رئیس قوه قضاییه، با اشاره به تخصیص اعتبارات از سوی استانداری ایلام، سازمان زندان‌ها و منابع خاص قوه قضاییه برای تسریع در روند ساخت این زندان گفت: فاز نخست زندان مرکزی ایلام در ۷ هزار متر مربع در هفته قوه قضاییه سال جاری به بهره‌برداری رسید.
وی همچنین با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی زندان قبلی ایلام که در درون شهر قرار داشت، گفت: سرانه نگهداری زندانیان در زندان مرکزی ایلام امروز به یک عدد استاندارد رسیده است و امیدواریم که هر چه سریع‌تر فاز دوم این زندان نیز به بهره‌برداری برسد.

رئیس زندان مرکزی ایلام با اشاره به آغاز روند دادرسی الکترونیک از ۲۰ تیر سال ۹۹ گفت: استان ایلام با انجام بیش از ۹۰۰ مورد دادرسی الکترونیک جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه محسوب می‌شود به نحوی که دیگر اعزام و بدرقه زندانی به محاکم قضائی در این استان با بهره گیری از فناوری، به صفر رسیده است.

وی از اعطای مرخصی به بیش از ۴ هزار زندانی در سال گذشته خبر داد و گفت: در نتیجه اجرای طرح پایش و غربالگری نیز، تعداد ۱۶۸ مددجو با همکاری و تعامل قضات آزاد شدند.
رئیس زندان مرکزی ایلام همچنین از آزادی ۱۸۰ مددجو با کمک خیرین خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز نیز ۷۰ مددجو با کمک خیرین آزاد شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا در زندان مرکزی ایلام افزود: با انجام ۵۰۰۰ مورد آزمایش تشخیص کرونا در سال گذشته و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، موفق شدیم از ابتلای مددجویان این زندان به بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

در پایان بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از زندان مرکزی ایلام، طی مراسمی ۱۵ مددجو که به دلیل محکومیت مالی در زندان به سر می‌بردند، با کمک خیرین آزاد شدند.

 

true
true
true
true

false