×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
دره شهر و رودخانه سیمره در انتظار استشمام عطر نرگس+تصاویر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دره شهر, استان ایلام از جمله استانهای کشور است که به لحاظ وضعیت جغرافیایی دارای جاذبه های خاصی برای جذب گردشگران است.

از جمله مناطق این استان که از لحاظ قدمت تاریخی نیز قدمتی چند هزار ساله دارد شهرستان دره شهر است، شهرستانی که زمانی پایتختهای ایران در دوره ساسانی بوده است.

این شهرستان به لحاظ جغرافیایی درحاشیه رودخانه سیمره و در شرق حوزه جغرافیایی استان ایلام واقع شده است و دارای مردمانی است که به زبان‌های لکی، لری و کردی تکلم می‌کنند.

تنگ بهرام چوبین از جمله مناطق زیبای این شهرستان است که در همه اوقات سال میزبان و تفرجگاه تعداد زیادی از مردم شهرستان و دیگر گردشگران از سایر مناطق استان و کشور است.

این تنگه شکارگاه ییلاقی و بنا به روایاتی مخفیگاه سردار ایرانی بهرام چوبین بوده است.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان رودخانه پرپیچ و خم سیمره است که پس از گذر از شهرستان‌های دره شهر و شیروان چرداول در محل پل گاومیشان به رودخانه کشکان پیوسته و رود کرخه را بوجود می‌آورد.

رودخانه سیمره، بزرگ‌ترین رودخانه استان ایلام است که از قرن‌ها پیش محل سکونت ایرانیان باستان بوده که طول آن ۷۵۵ کیلومتر است.

این شهرستان دارای نقاط دیدنی متعددی از جمله شهر تاریخی ماداکتو، پل تاریخی گاومیشان مربوط به دوره ساسانیان در مسیر پلدختر، موزه تاریخی دره شهر، قلعه شیخ مکان و بسیاری مکان‌های دیگر است که اگر برنامه ریزی‌های لازم برای معرفی و تامین زیرساخت‌ها در این شهرستان انجام شود می‌تواند در جذب گردشگران و توسعه صنعت توریسم بسیار اثربخش باشد.

بوی گل نرگس در کبیرکوه استشمام می‌شود

در این زمینه اداره منابع طبیعی شهرستان دره شهر نیز اقدام به اجرای اولین پایلوت گل نرگس و گیاهان دارویی در منطقه کبیرکوه دره شهر کرده تا در این زمینه گام مهمی برداشته باشد.

آرش مزبانی رئیس منابع طبیعی دره شهر در این زمینه اظهار داشت: پایلوت کاشت گل نرگس  و گیاهان دارویی در سطح پنج هکتار از اراضی جنگلی کبیرکوه این شهرستان اغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کشور توسط منابع طبیعی  با همکاری جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود گفت: هدف از اجرای این پایلوت ترویج کاشت کاشت گیاهان دارویی، بررسی نقش اقتصادی، جذب و مشارکت مردم است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دره شهر تصریح کرد: بهدلیل استعداد بالای زمینهای شهرستان برای گل نرگس در صورت تامین اعتبار این میزان سطح کشت افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به توریستی بودن شهرستان اجرای اینگونه طرح‌‌ها می‌تواند نقطه مثبتی در زیبایی و جذب گردشگر باشد.

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false