×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
قابل توجه آنها که سنی بودن فلسطین را بهانه کرده اند

برخی در مسئله فلسطین و حمایت از قدس،سنی بودن  آن ها را بهانه قرار داده اند. در حالی که از لحاظ عقلی و شرعی، این بهانه رد است.

آیه ۷۲ سوره انفال جواب افراد فوق را می دهد. اگر گوشی برای شنیدن داشته باشند. «الَّذینَ آمَنُوا وَ لَمْ‏ یُهاجِرُوا ما لَکُمْ مِنْ وَلایَتِهِمْ مِنْ شَیْ‏ءٍ حَتَّى یُهاجِرُوا وَ إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْر؛ و آنها که ایمان آوردند و مهاجرت نکردند، هیچ گونه ولایت [دوستى و تعهدى‏] در برابر آنها ندارید تا هجرت کنند! و (تنها) اگر در (حفظ) دین (خود) از شما یارى طلبند، بر شماست که آنها را یارى کنید.»(انفال/۷۲).

ما فرض کنیم که سنی بودن معادل مهاجرت نکردن باشد؛ آیه می فرماید که اگر این گروه از شما یاری طلبیدند که دین و هویت ما را گروهی ظالم از بین می برند؛ شما به فریاد آنها برسید(و در روز قدس از آنها حمایت کنید).

گذشته از این موضوع، غزه محل تولد شافعی بوده است و بنابراین مردم غزه شافعی و متمایل تر به اهل بیت هستند و حتی در آن جا مسجدی به اسم مسجد علی بن ابی طالب وجود دارد. البته همان گونه که بین ما افراد متعصبی وجود دارند که سنی بودن را مانع کمک می دانند؛ آنها هم ممکن است افراد متعصبی داشته باشند(شیاطین انسی و جنی در بین است).

true
برچسب ها : , , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false