×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تو نمی دانی که مدافعین حرم، چه بلایی را از کشور دفع کردند

در سال هایی که سردار شهیید حاج قاسم سلیمانی مشغول نبرد با تکفیری ها بود؛ برخی آگاهانه و ناآگاهانه، حرکت مدافعین حرم را زیر سوال می بردند.

خداوند در آیه ای از آل عمران که بی ربط به موضوع ما نیست پرداخته و می فرماید: «اى کسانى که ایمان آورده ‏اید! همانند کافران نباشید که چون برادرانشان به مسافرتى رفته یا در جنگ شرکت مى‏ کنند (و از دنیا رفته و یا کشته مى‏ شوند)، مى‏ گویند: «اگر آنها نزد ما بودند، نمرده و کشته نمى‏ شدند!» (شما از این گونه سخنان نگویید،) تا خدا این حسرت را بر دل آن ها [کافران‏] بگذارد.»[۱]

مخاطب این آیه، کسانی بودند که با دید مادی گرایانه به قضیه شهادت نگاه می کردند و آرزویشان این بود که ای کاش دوست من و خویشاوند من کشته نمی شد تا از مواهب دنیا بهره مند می شد. در زمان ما کسانی هستند که همین دیدگاه را در مورد مدافعین حرم و در حالت کلی در مورد سپاه قدس داشته و  دارند(چه لزومی دارد بروند و ….).

این افراد، خبر ندارند یا خود را به بی خبری زده اند که داعش و تکفیری ها، بارها و بارها برای ایران خط و نشان کشیدند و سخنان پلید و شیطانی بر زبان راندند. آیا اینان نمی خواهند بدانند که ایران، داعش را در ۴۰ کیلومتری مرز خود نگه داشت؟ آیا اینان باور نمی کنند همان گونه که زنان عراقی و سوری را به اسارت می برند؛ خدای ناخواسته در ایران نیز…؟ آیا داعشی ها، رحم و انسانیت سرشان می شد؟ آن ها حتی به بچه دو ساله نیز رحم نمی کردند.

 

البته هر چه با این افراد به ظاهر طرفدار ایران، هم کلام شوی و برایشان استدلال بیاوری؛ حکایت «نرود میخ آهنین در سنگ» است. این جاست که حدیث اباعبدالله الحسین(علیه السلام) بیشتر از همیشه دل نشین تر است:«لا یَکمُلُ العَقلُ إلاّ بِاتِّباعِ الحَقِّ؛ عقل جز با پیروى از حق کامل نمى شود.»[۲] اینان دنبال حق و حیقت نیستند و در نتیجه دو دوتای عقلی را در مورد داعش قبول ندارند و شاید با فرافکنی بگویند که آمدن تکفیری ها به ایران، توهم توطئه است(مثل دشمنی آمریکا).

 

پی نوشت

 

۱ــ آل عمران/۱۵۶

 

۲ــبحار الانوار(ط-بیروت)ج۷۵،ص۱۲۷

 

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false