×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
هنری که می تواند در مقابله با جنگ نرم دشمن، ما را تقویت کند

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ظرفییت های هنری ایران نیز شکفت. فن شعر از ای جمله این هنرهاست که می تواند در جنگ نرم علیه دشمن، کمک کار ما باشد و ما را قوت ببخشد.

خداوند در سوره شعراء در وصف شاعران متعهد می فرماید: «الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَ ذَکَرُواْ اللَّهَ کَثِیرًا وَ انتَصَرُواْ مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُواْ؛ کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام مى‏ دهند و خدا را بسیار یاد مى کنند، و به هنگامى که مورد ستم واقع مى ‏شوند به دفاع از خویشتن (و مؤمنان) برمى‏ خیزند (و از شعر در این راه کمک مى گیرند).»[۱]

این آیه، در تایید شاعرانی است که نسبت به ظلم ستیزی شعر می سرایند. شعر برای نفی ظلم ستیزی در مکتب شیعه(حماسه کربلا) و همچنین نسبت به ظلم و بی رحمی تکفیری ها نسبت به شیعیان و محبین اهل بیت(علیهم السلام) و در تایید و تشویق مدافعین حرم.

شاعران متعهد ما در زمینه مباحث فوق، شعرهای نابی سروده اند و گنجینه هنر انقلاب را رونق بخشیده اند. بدون شک این شعرها(مخصوصا شعر برای مدافعان حرم) مقابله با جنگ نرم دشمن است که موفقیت در آن باعث قوت فرهنگ نظام، و انقلاب خواهد شد.

نکته: یکی از نقشه های دشمن برای منحرف کردن اذهان مردم، استفاده از فن شعر است؛ در سال های اخیر شعری از معاندان نظام که حاوی سیاه نمایی گسترده ای علیه ایران بود؛ به بحث روز تبدیل شد. در این جا شاعران متعهد باید به مقابله برخیزند. حالا نمی دانم چقدر شعران ما به مقابله با آن برخاستند.

حاصل سخن آن که، فن شعر می تواند کمک بسیاری به موفقیت هنر کشور و نیز مقابله با جنگ نرم دشمن نماید. باید در این زمینه نیز قوی باشیم.

 

پی نوشت

۱ــ شعراء/۲۲۷

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false