×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
انقلابی که رویش هایش بر ریزش ها می چربد

گاهی ما انسان ها نکات مثبت را به خاطر تمرکز بر روی نکات منفی نمی بینیم. شاید برخی مردم با دیدن ریزش های انقلاب نا امید شده و و  رویش ها را نبینند؛ اما به فضل خدا، جای چندان نا امیدی نیست. به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، رویش ها بیشتر از ریزش ها بوده است. «رویش های انقلاب بسی فراتر از ریزش ها است و دست و دل های امین و خدمت گزار، به مراتب بیشتر از مفسدان و خائنان و کیسه دوختگان است. دنیا به جوان ایرانی و پایداری ایرانی و ابتکارهای ایرانی، در بسیاری از عرصه ها با چشم تکریم و احترام می نگرد؛ قدر خود را بدانید و با قوّت خداداد، به سوی آینده خیز بردارید و حماسه بیافرینید.»

این که رهبر انقلاب، توصیه می کند که قدر خود را بدانیم؛ یعنی ناامید نشویم و در دام سیاه نمایی های دشمنان و دوستان عافیت طلب نیفتیم. به عبارت دیگر رهبری به جوانان می فرماید که تک تک شما می توانید یک رویش باشید و به جای تاسف بر ریزش ها، ریزش ها را تقویت کنید. سخنی که از حدیث امام هادی (علیه السلام) به دست خواهد آمد. امام هادی (علیه السلام) می فرماید: «اُذکُر حَسَراتِ التَّفریطِ بِأَخذِ تَقدیمِ الحَزمِ؛ به جای حسرت و اندوه برای عدم موفقیت های گذشته، با دوراندیشی جبران کن.»[۱]

بنابراین جوانان مخاطب رهبری در بیانیه گام دوم، باید برای جبران ریزش ها فکری کنند و با همت، انگیزه، اختراع  و اکتشاف خود، در فکر پیشرفت ایران اسلامی بوده و هر یک در جایگاه خود رویشی برای انقلاب باشند تا جبران ریزش های انقلاب را بنمایند.

حاصل سخن این که؛ ریزش های انقلاب بیشتر از ریزش های آن بوده است. اگر خدای ناکرده این گونه نبود؛ چه بسا انقلاب به دهه پنجم نمی رسید.

پی نوشت

۱ــ بحار الأنوار( ط- بیروت)، مجسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، ناشر: دار إحیاء اتراث اعربی‏، سال چاپ: ۱۴۰۳ ق‏، ج۷۵، ص۳۷۰٫

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false