×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
همت مسولان برای استفاده از منابع طبیعی کشور در مسیر پیشرفت

الحمدلله کشور ما دارای منابع سرشار نفت و گاز و سایر معادن خدادادی است(البته باید متکی به نفت نباشیم). همچنین به علت چهار فصل بودن در زمینه تولید محصوات باغی و کشاورزی و گردشکری و غیره ظرفیت های بسیاری دارد. بدون شک این ظرفیت ها از باب مرحمت خداوند به این سرزمین بانجابت و عاشق اهل بیت (عیهم السلام) است. «وَ أَنْ وِ اسْتَقامُوا عَى اطَّریقَهِ أَسْقَیْناهُمْ ماءً غَدَقاً؛ و اگر بر طریقه (اسلام و ایمان) پایدار بودند؛ آب (رحمت و رزق) فراوان نصیبشان البته مى‏ گردانیدیم.»

 

نکته مهم: ممکن است برخی سطحی نگران بگویند که اگر ملاک دین است؛ پس چرا خدا به کشورهای غیر مسلمان و حتی مشرک، بهتر از ما عنایت کرده است؟ این یک بحث دامنه دار است وی اجمالا باید گفت که چه بسا نعمت هایی که خدا به ما داده است؛ بیشتر از آنها باشد اما به تعبیر رهبری، «بی استفاده یا کم استفاده مانده است» و ما هم از باب مرغ همسایه غاز است؛ ظرفیت های آن کشورها را به رخ کشور خودمان می کشیم. دوما؛ گاهی خدا به انسان های بد از باب امتحان، نعمت های بسیاری ارزانی می دارد. «وَ لا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ‏ إِى‏ ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَهَ احَیاهِ ادُّنْیا نَفْتِنَهُمْ فیهِ وَ رِزْقُ رَبِّکَ خَیْرٌ وَ أَبْقى‏؛ و هرگز چشمان خود را به نعمت هاى مادى، که به گروه‏ هایى از آنان داده ‏ایم، میفکن! اینها شکوفه ‏هاى زندگى دنیاست؛ تا آنان را در آن بیازماییم؛ و روزى پروردگارت بهتر و پایدارتر است.»[۲]

 

حاصل سخن این که؛ به لطف خداوند، ایران عزیز ما دارای ظرفیت های مادی و طبیعی زیادی است که باید با همت مسولان شکوفا شود. مسولانی که در آینده نه چندان دور از میان جوانان انتخاب می شوند. جوانانی که مورد خطاب رهبری در بیانیه گام دوم هستند.

انشاءالله.

پی نوشت

۱ـــ جن/۱۶

۲ــ طه/۱۳۱

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false