×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
سردار سلیمانی ، حماسه ای که ادامه دارد

بی تردید انقلاب اسلامی مرهون فداکاری خیل عظیمی از  مردم این مرز و بوم (که عمدتا جوان بودند) است. بعد ازجنگ تحمیلی نیز کارکشته های آن میدان بزرگ ـــ که جوانی خود را صرف جبهه و جنگ کرده بودند ــ میدان را رها نکردند و در عرصه های مختلف برای اعتلای اسلام و انقلاب و آرمان ها فداکاری کردند. شهید سرافراز سردار سلیمانی یکی از آنها بود.

رهبر همیشه در صحنه انقلاب، همواره نسبت به یاد و نام شهدا اهتمام ویژه ای دارند. در بیانیه گام دوم نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفته است. رهبر انقلاب در این بیانیه انقلاب را «دستاورد، بلکه خون آوردِ صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکارِ غالباً جوان، ولی همه در رتبه های رفیع انسانیّت» می داند. رهبری از جوانان می خواهد که راه شهدا را ادامه دهند و انقلاب را به کمال برسانند.

یکی از شهدایی که جوانی خود را وقف جبهه و جنگ کرد و سپس در عرصه مبارزه با تکفیری ها رشادت های زیادی از خود به نمایش گذاشت؛ سردار سلیمانی بود.

سردار سلیمانی از جمله افرادی بود که عهد خود را با خداوند به پایان برد. «مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ‏ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلا؛ در میان مؤمنان مردانى هستند که بر سر عهدى که با خدا بستند صادقانه ایستاده ‏اند؛ بعضى پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضى دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلى در عهد و پیمان خود ندادند.»[۱]

و حالا جوانان مورد خطاب رهبری در بیانیه گام دوم باید راه دلاورانی مثل سردار سلیمانی را ادامه دهند. باید هر جوانی که خود را مخاطب بیانیه رهبری می داند؛ به نوبه خود و در حیطه تخصص خود راه امثال سردار سلیمانی را ادامه دهد.به عبارت دیگر همچنان که سردار سلیمای در راه اعتلای اسلام و ایران کوشد؛ آن ها هم باید در میدان فرهنگ، اقتصاد، و … ایران فداکاری کنند. مگر شهدای هسته ای در میدان جنگ بودند؟ نه در میدان جنگ نظامی نیودند ولی در میدان جنگ با دشمنان کینه توز اتو کشیده بودند تا ایران را به شکوفایی و اقتدار هسته ای برسانند و در این راه نیز جان خود را فدا کردند.

 

درود خدا بر همه شهیدان علی الخصوص شهید قهرمان سردار سلیمانی و شهدای هسته ای.

پی نوشت

۱ـــ احزاب/۲۳

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false