×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
انقلابی گری، نیرو محرکه قطار انقلاب اسلامی

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عده ای تفکر انقلابی را(حضور مردم در صحنه و امثال آن) قبول نداشتند؛ از جمله این عده همچون رییس دولت موقت(بازرگان) به قدرت مردم اعتقاد نداشت و در ماجرای اشغال سفارت آمریکا موضع منفی گرفت و استعفا داد.[۱] اما عده ای دیگر مثل حضرت امام و ارادتمندان ایشان، تفکر انقلابی را دنبال می کردند. اکنون نیز همین تفکر کم و بیش وجود دارد.

رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار کشتی  انقلاب، تفکر انقلابی دارند[۲] و در بیانیه گام دوم نیز بر همین تفکر تاکید نموده و هشدار می دهد که: «انقلاب اسلامی پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی بیند، بلکه از نظریّه ی نظام انقلابی تا ابد دفاع می کند.»

تفکر انقلابی به معنی زنده نگهداشتن شعارهای انقلاب و امام است. نکته ای که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم از جوانان می خواهد. ما با یک کمی تامل در می یابیم که هر کجا ما  به شعارهای انقلابی عمل کرده ایم؛ در آنجا موفقیت بسیاری کسب کرده ایم؛ و هر جا که از شعارهای انقلاب کوتاه آمده ایم نتایج نامطلوبی را شاهد بوده ایم(برجام).

مثلا در ماجرای توقیف کشتی ایرانی دولت توسط دولت خبیث انگلیس، طبیعتا بعضی ها اعتقاد داشتند که با مذاکرات و کارهای دیپلماتیک، کشتی را آزاد کنند اما اقدام انقلابی سپاه پاسداران در توقیف کشتی انگلیسی، آن دولت مکار را سر عقل آورد و کشتی ایرانی را آزاد کرد. وگرنه بعید بود که با مذاکره این مشکل حل شود.

 

متاسفانه در طول ۴۰ سال عمر انقلاب، همواره کسانی بوده و هستند که انقابی گری را به بهانه های مختلف (خشونت طلبی و…) رد می کنند.

 

اگر می بینیم که در این سال ها کسانی اسم خیابان ها را که به اسم شهداست عوض می کنند؛ ناشی از عدم اعتقاد به تفکر انقلابی است. این عده غافل از این هستند که آنها از قبل خون شهدا و رهروان آنها نان می خورند و گرنه چه بسا اسم و نامی از آنها نبود. زیرا که وقتی ایران امنیت نداشته باشد، هیچ کس در امنیت نیست.

پی نوشت

 

۱ــ کلیک کنید

۲ــ برای آگاهی در زمینه تفکر انقلابی از منظر رهبر انقلاب اینجا را کلیک کنید

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false