×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
گفتمان جذب حداکثری، راهکار رهبری برای برون رفت از فتنه ۸۸

گفتمان جذب حداکثری، راهکار رهبری برای برون رفت از فتنه ۸۸
بعد از فتنه ۸۸، کشور نیاز  مبرم به وحدت و انسجام داشت. برای این وحدت باید گفتمانی فراهم می شد. این گفتان از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان  گفتمان جذب حداکثری و دفع حداقلی به مرحله ظهور رسد.

در فاصله بین فتنه ۸۸ و نهم دی، رهبری نظام با فرمایشات خود سعی در روشن نمودن اذهان عمومی  داشتند. «لذا خیلی از معترضین با شفاف شدن فضا توسط ایشان ، به دوروئی و نیرنگ استکبار برای براندازی این نظام پی بردند اما عده ای از افراد فریب خورده و عامل فتنه ،نفاق خود را آشکار نموده و در خدمت به استکبار با تمام توان کوشیدند.»[۱]

گفتمان جذب حداکثری مقام معظم رهبری در راستای جذب حداکثری پیامبر رحمت بود. «فَبِما رَحْمَهٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ؛ به (برکت) رحمت الهى، در برابر آنان [مردم‏] نرم (و مهربان) شدى! و اگر خشن و سنگدل بودى، از اطراف تو، پراکنده مى‏ شدند. پس آنها را ببخش و براى آنها آمرزش بطلب! و در کارها، با آنان مشورت کن! اما هنگامى که تصمیم گرفتى، (قاطع باش! و) بر خدا توکل کن‏.»[۲] پیام این آیه، جذب حداکثری و گذشتن از اشتباهات مردم و بها دادن به مردم است.

مقام معظم رهبری با گفتمان جذب حداکثری و صبر در مقابل سران فتنه و دعوت آنها برای رفع اختلافات  (باز شماری آراء و موارد دیگر)، طرفداران آنها را جذب، و از تشتت (تا جای ممکن) در ارکان کشور جلوگیری نمود. همین اقدامات باعث شد که مردم در نهم دی به صورت خودجوش به صحنه بیایند و صحنه های زیبایی از بصیرت و عشق به اهل بیت (علیهم السلام) را به نمایش بگذارند.

پی نوشت
۱ــ کلیک کنید
۲ــ آل عمران/۱۵۹

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false