×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گام دوم و له کردن قدرت پوشالی شیطان بزرگ

انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا با دشمنی های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا مواجه شد. تجربه نشان داده است که ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکا و اذنابش، آنها را به عقب می راند و قدرت پوشالی آنها را بیشتر نشان می دهد.

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم با تاکید بر قدرت پوشالی آمریکا فرمودند: «از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد؛ و در همه حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت جویانه و البتّه از موضع انقلابی، مشکلات قابل حلّ خود را با آنان حل کند.»

در بیانات رهبری به دو نکته مهم بر می خوریم.

نکته اول: دشمن شناسی؛ رهبر انقلاب با دید الهی خود می داند که: «لا یُقاتِلُونَکُمْ جَمیعاً إِلاَّ فی‏ قُرىً مُحَصَّنَهٍ أَوْ مِنْ وَراءِ جُدُرٍ بَأْسُهُمْ بَیْنَهُمْ شَدیدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمیعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى‏؛ آنها همه با شما جز در شهرها و روستاهاى داراى حصار یا از پشت دیوارها (ى قلعه یا خانه) نمى‏ جنگند، زور و قوتشان در میان خودشان شدید است (ولى در برابر شما مؤمنان ضعیف‏اند) آنها را متحد پندارى در حالى که دل‏هایشان پراکنده است.»[۱] پیام آیه این است ک دشمنان اسلام و انقلاب، تا مطمئن به پیروزی خود نباشند، وارد کارزار نمی شوند، زیرا آنها داتا می ترسند؛ چرا که دنیا تمام هم و غمشان است بنابراین تا حد امکان خطر نکرده و نمی خواهند که از آن دل بکنند؛ و در برابر مقاومانی که ترسی از شهادت ندارند، قافیه را می بازند. به همین دلیل دنیای مقاومت را مانع خود می بینند و سعی دارند که با تحریم و تهدید و جنگ نیابتی(نه جنگ رودرو) آنها را مغلوب کنند.

نکته دوم: تفکر انقلابی داشتن؛ این گونه تفکری است که باعث ترس دشمنان از ما شده است. اگر این گونه تفکری نباشد مشکلات ما با آن ها کماکان باقی مانده و ما در جا خواهیم زد(برجام) در حالی که می شد با تیزبینی بیشتر، برجام را به سود کشور تمام می کردیم(تعهدات یک طرفه نمی دادیم.).

حاصل سخن این که قدرت پوشالی آمریکا و متحدانش در صورت تفکر انقلابی مسولین و ملت ایران، روز به روز بیشتر نمایان می شود.

پی نوشت

۱ـــ حشر/۱۴

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false