×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کرونا را با همدلی خانوادگی شکست دهیم

عید نوروز است و بیستر مردم به خاطر کرونا در خانه هستند. این نکته فرصت مناسبی را برای تحکیم خانواده پدید آورده است.

خدای بزرگ در مورد کارکرد خانواده می فرماید:«مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَ رَحْمَه؛ و از نشانه ‏هاى او این که همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میانتان مودت و رحمت قرار داد.»[۱]

در این ایام خانه نشینی عید، باید به جای سرگرم شدن زیاد به فضای مجازی، به گفتگوهای صمیمی مشغول شد،

البته کنار گذاشتن تلفن همراه در خانواده(مخصوصا در ایام خانه نشینی عید)، بعید است اما باید بدانیم که خیلی از شایعات و دل نگرانی ها، مربوط به فضای مجازی و تلفن همراه است. خلاصه باید فضای مجازی را مدیریت کرد.

 

اهتمام به کتاب خوانی برای یکدیگر(مخصوصا پدر و مادر) یکی دیگر از مصادیق تحکیم خانواده در ایام خانه نشینی عید است(با توجه به این که در هر خانه ای، چند تا کتاب غیر درسی است).

 

در این ایام، کمک والدین به درس و بحث بچه ها، می تواند یکی از مصادیق تحکیم خانواده باشد. بازی کردن با بچه ها، ورزش کردن و  مانند آن، از مصادیق دیگر همدلی خانوادگی در  ایام ماندن در خانه است.

حاصل سخن آن که؛ در ایام عید که بیشتر خانواده ها در خانه اند؛ باید با برنامه های مفید(کتاب خواندن و…) گامی در جهت تحکیم خانواده برداشت و با همدلی خانوادگی، انشاءالله کرونا را شکست دهیم.

 

پی نوشت

 

۱ــ روم/۲۱

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false