×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پیام غدیر ، استمرار تبعیت از ولایت در جامعه است

پیام غدیر، استمرار تبعیت از ولایت در جامعه است

حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار، گفت: الگو گیری از سبک زنگی ائمه اطهار (علیهم السلام) و توجه به جایگاه معنوی ائمه معصومین (علیهم السلام) در جامعه باید موردتوجه جدی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، در نشست هماهنگی ستاد غدیر این استان در راستای برگزاری باشکوه آیین‌ های عید غدیر، اظهار کرد: عید غدیر فرصت مناسبی برای شناساندن واقعه غدیر و تبیین جایگاه ولایت است.

وی بابیان اینکه عید غدیر تکمیل‌کننده دین و تداوم راه نورانی انبیاء الهی است، افزود: تبیین نقش امامت و ولایت در شکل‌ گیری جامعه اسلامی و سبک زندگی امامان معصوم (علیهم السلام) و واقعه عظیم غدیر در برنامه‌ های این دهه مورد توجه نهادهای فرهنگ‌ساز قرار گیرد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای بزرگداشت واقعه غدیر و نیز تبیین پیام غدیر استفاده کرد، تصریح کرد: الگو گیری از سبک زنگی ائمه اطهار (علیهم السلام) و توجه به جایگاه معنوی ائمه معصومین (علیهم السلام) در جامعه باید مورد توجه جدی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به این که عید غدیر فرصت مناسبی برای تبیین سیره و سبک زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان است، یادآور شد: آیین‌های دهه امامت و ولایت باید در شان اهل‌بیت (علیهم السلام) برگزار شود.

وی بابیان اینکه پیام غدیر، پیروی از امامت و ولایت در راستای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است، ابراز کرد: باید تلاش کنیم مسیر ولایت در جامعه عوض نشود و تبعیت از نایب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در کشور ما استمرار داشته باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: هم‌زمان با دهه امامت و ولایت ۵۰ عنوان برنامه فرهنگ در حوزه‌ های مختلف در سطح استان ایلام با مشارکت نهادها و هیئت‌های مردمی و سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد فتاحی تصریح کرد: ۳۰ عنوان و شاخص فعالیت فرهنگی با بیش از ۴۰۰ برنامه و فعالیت پیش‌بینی برای ایام غدیر ازجمله مسابقات فرهنگی، جشن‌های مختلف، جشنواره‌ها، برگزاری کنگره‌ها، اطعام غدیر و همچنین بازسازی واقعه غدیر در نقاط مختلف استان پیش‌بینی‌شده است.

طالب صادقیان، شهردار ایلام نیز در این نشست، گفت: زیباسازی و آذین‌بندی اماکن عمومی و معابر شهری به مناسبت عید بزرگ غدیر توسط مجموعه مدیریت شهری این شهرداری در دهه امامت و ولایت انجام می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false