×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نقش بعد معنوی در بهداشت روان در ایام کرونایی

بدون شک یکی از عوامل موثر بر بهداشت روح و روان در این روزهای کرونایی، تکیه بر بعد معنوی است.

همان گونه که انسان نیاز به بهداشت جسم دارد. نیاز به بهداشت روان نیز دارد. «وَ مِنْهُم مَّن یَقُولُ رَبَّنَا ءَاتِنَا فىِ الدُّنْیَا حَسَنَهً وَ فىِ الاَخِرَهِ حَسَنَهً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ؛ و گروهى از آنان مى‏ گویند: پروردگارا! به ما در دنیا نیکى و در آخرت هم نیکى عطا کن، و ما را از عذاب آتش نگاه دار.»[۱] آین آیه به ما می آموزد که هم باید به فکر دنیا(بهداشت جسم و ظواهر زندگی) بود و هم به فکر آخرت (بهداشت روان).

شاید برخی نا آگاهان یا شبهه افکنان، اهتمام به بعد معنوی و بهداشت روانی در این روزها را منکر شوند در حالی که کشوری مثلا کشور اسپانیا بعد از ۵۰۰ سال به مسلمانان اجازه داده است که در مساجد، اذان بگویند.[۲] زیرا آن ها هم دریافته اند که در بلایی گرفتار شده اند که به غیر از بهداشت جسم، باید به بهداشت روان(یاد خدا) نیز تمسک کرد.

نکته: خدا نکند کسی در این روزها کرونایی، ذهن و فکر او گرفتار مشکلات روحی و روانی (اخلاقی،اعتقادی و…) باشد، خدا نکند ذهن پدر و مادری در این ایام، گرفتار منحرف بودن فرزندانشان باشد. فرزندانانی که چه بسا در فضای مجازی به شایعه پراکنی علیه کشور و متهم ساختن آنان در قضیه کرونا مشغولند…

پی نوشت

۱ـــ بقره/۲

۲ــ کلیک کنید

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false