×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نرخ خودکشی در ایلام ۱۸ درصد کاهش یافت

به گزارش ایلام بیدار ،محمد نوذری “معاون ساسی استاندار ایلام در کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت زنان استان ایلام با اشاره به کاهش نرخ خودکشی استان در سال ۹۸ به خودکشی به عنوان مهمترین آسیب اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: این مساله موضوعی بسیار جدی است که برای مقابله با آن در چند سال گذشته هیات های اندیشه ورز تشکیل و اقدام هایی برای کنترل و کاهش این آسیب انجام شده است.

وی با بیان اینکه دهه ۷۰ خودکشی در این استان جنبه زنانه داشته است، ادامه داد: در اواخر دهه ۸۰ و ۹۰ این مساله در مردان بیشتر شد.

وی یادآور شد: اکنون خودکشی بین زنان و مردان ایلامی برابر است اما اقدام به خودکشی در زنان بیشتر و خودکشی منجر به فوت در مردان بیشتر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اشاره به اینکه تاب آوری اجتماعی مردم در این استان پایین و ضعیف است، اظهار داشت: این مساله موجب بروز آسیب های اجتماعی شده است.

نوذری افزود: با وجود اینکه اقدام های گسترده ای برای مقابله با آسیب های اجتماعی انجام شده اما تاب آوری اجتماعی مردم این استان پایین است.

وی اعتیاد، طلاق، خودکشی و حاشیه نشینی‌ را چهار آسیب اجتماعی مهم این استان عنوان کرد و یادآور شد: در زمینه اعتیاد ایلام رتبه ۲۶ کشور دارد و نرخ طلاق در این استان با ۱.۹ درصد از میانگین نرخ طلاق در کشور با ۵.۴ درصد کمتر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام به وضعیت طلاق در این استان اشاره کرد و گفت: ایلام رتبه ۳۰ کشور در این زمینه را داراست بطوریکه از هر ۳.۵ ازدواج کشور که یک مورد به طلاق منجر می شود ولی در ایلام از هر ۵.۱ مورد ازدواج یک‌مورد به طلاق منجر می شود.

نوذری تاکید کرد: اما شیب طلاق در پنج سال گذشته ۲ برابر شده که برای پیشگیری از این مساله اقدام های آموزشی و مشاوره ای گسترده ای انجام شده است.

وی به حاشیه نشینی به عنوان دیگر آسیب اجتماعی در این استان اشاره و اشافه کرد: هم اینک ۴۰ هزار نفر در این استان معادل هفت درصد جمعیت ۵۸۰ هزار نفری ایلام حاشیه نشین هستند که این میزان در کشور ۱۸ درصد است.

به گفته وی، بر اساس بررسی های انجام شده بسیاری از آسیب های اجتماعی و جرایم با حاشیه نشینی رابطه ای مستقیم دارند.

معاون استاندار ایلام با اشاره به تدوین سند اجتماعی و توسعه استان گفت: بررسی و برخورد با پدیده های اجتماعی در همه شهرستان ها نسخه واحد دارد در حالیکه آسیب های اجتماعی باید مطابق با شرایط هر منطقه بررسی شود.

وی همچنین با انتقاد از برخی رسانه ها در بزرگنمایی آسیب های اجتماعی، تاکید کرد: این مساله هم موجب بدنامی استان و هم یاس و ناامیدی مردم‌ می شود.

وی اظهار کرد: در مسایل اجتماعی باید واقع بینانه وکارشناسانه تر عمل کرد .

نرخ امید به زندگی در زنان ایلامی بالاتر از مردان است

مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: از مجموع آمار خودکشی در استان بیشترین اقدام کنندگان مربوط به ایلام و کمترین نیز در ملکشاهی و سیروان است.

عهدیه طهماسبی افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته نرخ امید به زندگی در این استان نسبت به میانگین کشور بالاتر است.

وی نرخ امید به زندگی در کشور را ۷۴ سال و در ایلام ۷۶ سال عنوان  کرد و یادآور شد: نرخ امید به زندگی  زنان ایلامی ۷۶.۵ و مردان ۷۵.۵ است.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر ایلام گفت: در این زمینه دفاتر تسهیل گری در مناطق بانبرز، بانبور، سبزی آباد و محله کارخانه نمک ایجاد شده است.

 

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false