×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مقاوت و ایمان به خدا؛ جبران کننده کمبود امکانات

برای قوی شدن باید امکلانات و نیروی کافی در اختیار داشت. در نبود نیروی کافی، مقاومت و ایمان به خدا می تواند جبران مافات نماید.

 

ما در جنگ تحمیلی خومان علیرغم عده و عده کمتر، بر نیروی بعثی مجهز و چند ملیتی، پیروز شدیم. اگر امدادهای الهی نبود  چه بسا حریفِ آن همه تانک و هواپیما و تجهیزات نمی شدیم.

آیات زیادی در مورد امدادهای غیبی خداوند به مجاهدان وجود داد. «قَدْ کانَ لَکُمْ آیَهٌ فی‏ فِئَتَیْنِ الْتَقَتا فِئَهٌ تُقاتِلُ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ أُخْرى‏ کافِرَهٌ یَرَوْنَهُمْ مِثْلَیْهِمْ رَأْیَ‏ الْعَیْنِ؛ به راستى براى شما در دو گروهى که [در غزوه بدر] با هم روبه‏ رو شدند، عبرتى بود، گروهى در راه خدا مى‏ جنگیدند و دیگرى که کافر بودند ایشان [مؤمنان‏] را به چشم خود دو برابر خودشان مى‏ دیدند.»[۱]

 

در کتاب های سرگذشت شهداء، موارد متعددی از امدادهای غیبی که شبیه آیه فوق است، وجود دارد(با این تفاوت که آیه در مورد کفار است اما بعثی ها در ظاهر مسلمان بودند؛ اما مجهز به پشتیبانی آمریکا و اروپای کافر بودند).

البته چنان که گفته شد شرط تقویت اهل ایمان از جانب خدا، مقاومت و ایمان به وعده های اوست. «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ‏ أَقْدامَکُمْ؛ هان! اى کسانى که ایمان آورده ‏اید، اگر خداوند را یارى دهید، شما را یارى مى‏ دهد و قدم‏ هایتان را استوار مى‏ سازد.»[۲]

 

در جنگ ۳۳ روزه نیز مسلما اگر امداد غیبی و رشادت حاج قاسم و حزب الله نبود، شکست رژیم صهیونیستی به این راحتی نبود.

البته در عرصه های دیگر نظیر اقتصاد و علم و غیره، باز هم عنایات غیبی وجود دارد. وگرنه چگونه ما در اوج تحریم ها، پیشرفت های شگرف علمی و تحقیقاتی داشتیم و روز به روز قوی تر می شدیم؟ درست است که همت دانشمندان ما مثال زدنی است؛ اما دست خداست که یاریگر است.

حاصل سخن آن که؛ در هر حال(چه با امکانات و چه بی امکانات) باید به وعده های خدا مبنی بر کمک به اهل ایمان، ایمان داشته باشیم، و این یکی از رموز قوی شدن ماست.

پی نوشت

 

۱ـــ آل عمران/۱۳

 

 

۲ـــ محمد/۷

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false