×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مدیریت آسیب ها راهی به سوی قوی تر شدن

یکی از اموری که در کشور باید آن را مدیریت کنیم، اختلافات است. نقاط ضعف دیگر نیز همین طور. این نکته برای قوی تر شدن ما حیاتی است. زیرا که باعث سوءاستفاده دشمنان خواهد شد.

 

یکی از دعاهایی که حضرت ابراهیم(علیه السلام) به درگاه خدا داشت این بود: «رَبَّنا لا تَجْعَلْنا فِتْنَهً لِلَّذینَ کَفَرُوا؛ پروردگارا، ما را وسیله آزمایش کسانى که کفر ورزیده‏ اند قرار مده (که ما را به زبان یا به عمل بیازارند، یا براى امتحان آنها ما را به مصائبى گرفتار مساز).»[۱]

پیام این آیه برای انقلاب ما این است که باید از اختلافات و نقطه ضعف هایی که باعث شادی دشمن و سوءاستفاده او می شود؛ پرهیز کنیم و بدین وسیله کشور خود را توانمند و قوی سازیم.

متاسفانه حوادث غمبار فتنه ۸۸ باعث شد که دشمن سوءاستفاده نموده و نیروهای خو را علیه انقلاب ما بسیج کند، که به لطف خدا، تیرش به سنگ خورد(روح الله زم که در حال حاضر در بازداشت است، محصول آن سال بود).

از نطر اقتصادی هم همین طور، باید طوری مدیریت کنیم که کمترین آسیب به وجود آید؛ مثلا اگر در قضیه سهمیه بندی بنزین اخیر، قبلا به مردم اطاع رسانی می شد، چه بسا کار به اغتشاشات نمی رسید و باعث سوءاستفاده دشمنان نمی گردید.

حاصل سخن آن که؛ باید ضعف ها و اختلافات را طوری مدیریت کنیم که کمترین آسیب را متوجه شویم. هر چه در این باره هوشمندی به خرج دهیم، به فضل خدا به قوی تر شدن کشور و انقلاب خود کمک خواهیم کرد.
 

پی نوشت

۱ـــــ ممتحنه/۵

 

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false