×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مدعیان نه غزه نه لبنان، سخن جذاب ولی باطلی می گویند

یک از اصول ثابت ما حمایت از مستضعفان مخصوصا مسلمانان است. حمایت از قدس و فلسطین همواره مورد تاکید امام راحل بود و بعد از ایشان نیز ادامه داشته و دارد. در این میان عده ای با فرافکنی و به عنوان حمایت از مردم ایران، سعی در تخریب این دیدگاه دارند. در حالی که این ادعا دروغی بیش نیست.

کسی منکر این نیست که نباید خود را فراموش کرد و به دیگران رسید( فلسطین)؛ اما برخی ها در باره فلسطین، سخنان به ظاهر درستی می گویند که البته مراد آن ها باطل و دروغ است. «کلمه حق یراد بها الباطل‏؛ کلمه حقی است ولی مراد آن ها از این حرف، باطل  است.»[۱[ این سخن مولی الموحدین نسبت به خوارج در ماجرای حکمیت بود.

اگر سخن مدعیان نه غزه نه لبنان، این است که نباید خود را فراموش کنیم؛ این یک سخن بدیهی است و نیاز به لشکرکشی به خیابان ندارد. تازه اگر این سخن در مورد مدعیان دروغ گو درست باشد؛ باید آن ها بگویند: اول ایران بعد غزه و لبنان. زیرا که ما مسلمانیم و نسبت به ملت های دیگر به هر حال وظیفه داریم(نه این که بگوییم به ما چه؟).

اما واقعیت این است که مدعیان نه غزه نه لبنان، در پی فرافکنی هستند و به القای دشمنان قسم خورده، این سخنان را بر زبان می رانند. دشمنانی که اگر یک هم کیش آنها(مسیحی) یا اتباع آن ها در کشور دیگر در معرض آسیب باشند، به صورت جدی(به اسم منافع ما) دخالت می کنند اما نوبت ما که می شود؛ خبری از منافع نیست و برعکس، دخالت در امور کشورهای دیگر است.

 

پی نوشت

۱ــ منهاج البراعه فی شرح نهج البلاغه (خوئى) / ج‏۴ / ۱۸۰

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false