×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فرهنگ سازی معنوی در ایام خانه نشینی عید

با توجه به این که عید امسال با ماه رجب و شعبان مصادف شده است، می تون از این ظرفیت معنوی استفاده کرد و برای مردم خانه نشین به خاطر کرونا، برنامه ریزی کرد و آن ها را به قول معروف «خط» داد.

همان گونه که آموزش و پرورش برای جبران تعطیلی مدارس، کلاس های آموزشی را برای دانش آموزان در صدا و سیما ارائه می دهد، باید همان گونه اقدامات فرهنگی دیگری را نیز در سرلوحه کارها  قرار داد.

مسابقه قرآن خوانی دانش آموزان و والدین، یکی از زیباترین کارهای فرهنگی است که در این ایام به اجرا در می آید.[۱] قرآنی که خداوند بارها به خواندن آن توصیه می کند:«فَاقْرَؤُا ما تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآن‏؛ پس آنچه براى شما میسر است قرآن بخوانید.»[۲]

 

یکی  از کارهای فرهنگی دیگر تشویق به خواندن ادعیه (مخصوصا دعای هفتم صحیفه سجادیه) است، که رسانه ملی در این باره می تواند خیلی نقش ایفا کند، که الحمدالله کار خود را به خوبی انجام می دهد.

تشویق مردم به کتاب خوانی، یکی دیگر از اهداف فرهنگی در این مدت (ایام خانه نشینی عید) باید باشد.

نکته: اگر چه در این ایام مردم باید سرگرم شوند و فیلم های طنز و مسابقات سرگرم کننده ببینند؛ اما شایسته است فیلم ها و سریال هایی پخش شود که در عین مفرح بخش بودن، به نحوی بازگو کننده صبر بر مشکلات و همچنین امید داشتن به آینده باشد (اشاره به صبر کردن بر کرونا و مشکلات ناشی آز آن).

خلاصه این که؛ ماندن مردم در خانه در ایام عید بر اثر تهدید کرونا، ظرفیت بزرگی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد و ضمن سرگرم کردن مردم در این روزها، برای غنای فرهنگ کشور نیز کاری کرد. همزمانی این ایام خانه نشینی با ماه رجب و شعبان، برنامه ریزی معنوی مردم و مسولان(عمدتا رسانه ها) را می طلبد.

پی نوشت

 

۱ـــ کلیک کنید

 

۲ـــ مزمل/۲۰

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false