×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
فرعونی در زمان ما

در زمانه ی ما نیز فرعون ها و نمرودها کم نیستند. ترامپ یکی از آنهاست. او به واسطه دروغ هایش هیچ وقت کم نمی آورد.

قرآن ماجرای حضرت ابراهیم(علیه السلام) و نمرود را این گونه بیان می کند: «إِذْ قالَ إِبْراهیمُ رَبِّیَ الَّذی یُحْیی‏ وَ یُمیتُ قالَ أَنَا أُحْیی‏ وَ أُمیتُ قالَ إِبْراهیمُ فَإِنَّ اللَّهَ یَأْتی‏ بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِها مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ‏ الَّذی کَفَرَ؛ چون ابراهیم گفت: خداى من آن است که زنده گرداند و بمیراند، او گفت: من نیز زنده مى‏ کنم و مى‏ میرانم. ابراهیم گفت که خداوند خورشید را از طرف مشرق برآورد، تو اگر توانى از مغرب بیرون آر؛ آن نادان کافر در جواب عاجز ماند.»[۱]

اگر چه نمرود متکبر در جواب پیامبر خدا عاجز ماند؛ اما خودش را نباخت و برای انتقام از او دستور داد که آن پیامبر بزرگ را در آتش بیندازند.

 

ترامپ ملعون نیز این گونه شخصیتی دارد؛ بعد از آن که سردار سلیمانی در همایشی ترامپ را به مبارزه طلبید؛ آن خبیث عاجز شد و در فکر نقشه ترور ناجوانمردانه ی سردار افتاد. بعد از شهادت او نیز با سخنان رکیکی که خودش  لایق آن است، آن سردار را مورد  توهین قرار داد. در حای که از حمله موشکی مقتدرانه سپاه، شوکه و عاجز شده بود؛ اما خود را نباخت و دست به فرافکنی زد.

در ماجرای حضرت موسی(علیه السلام) و فرعون باز قضیه فوق را شاهدیم. هنگامی که فرعون در مقابل استدلالات آن پیامبر خدا عاجز شده بود؛ می خواست او را بکشد؛ در این حال مومن آل فرعون، وارد میدان شد و کاری کرد که فرعون از قتل آن پیامبر دست بکشد؛ اما برای این که ثابت کند خود را نباخته  و عاجز نشده است گفت: «اى هامان! براى من بناى مرتفعى بساز، شاید به وسایلى دست یابم* وسایل (صعود به) آسمانها تا از خداى موسى آگاه شوم‏.»[۲]

 

این دستور فرعون یک نوع منحرف کردن اذهان(فرافکنی) از موضوع قتل حضرت موسی(علیه السلام) بود.

 

ترامپ نیز این گونه است و جهانیان شاهد دروغ ها و فرافکنی های او هستند. حتی در آمریکا به خاطر فرافکنی هایش دل خوشی از او ندارند.

خدایا هر چه زودتر شر او از سر دنیا(مخصوصا از سر مسلمانان) کم کن. آمین.

 

پی نوشت

۱ــ بقره/۲۵۸

 

۲ــ غافر/۳۶و۳۷

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false