×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
شبکه های برون مرزی، ظرفیتی برای قوی تر شدن

یکی از راه های تقویت نظام اسلامی، رساندن پیام آن به گوش جهانیان است. شبکه های برون مرزی در این زمینه می توانند کمک خوبی به کشور نمایند.

در عصر ما که عصر رسانه است؛ کشورهای غربی و استعمارگر با مجهزترین امکانات رسانه ای در پی اغوای مخاطبان(مخصوصا مسلمانان) هستند تا آن ها را به سمت خود متمایل کنند. «قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ لِمَ تَصُدُّونَ‏ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ مَنْ آمَنَ تَبْغُونَها عِوَجاً؛ بگو: «اى اهل کتاب! چرا افرادى را که ایمان آورده ‏اند، از راه خدا بازمى‏دارید، و مى‏ خواهید این راه را کج سازید؟.»[۱]

مثلا بی بی سی در اغتشاشات سوریه نقش فعالی داشت و اخبار دروغ زیادی به نفع داعش و تکفیری ها جعل می کرد(دروغی تحت عنوان شیمیایی کردن منطقه توسط ارتش سوریه و…).

 

این جاست که رسالت شبک های بین المللی ایران و شبکه های برون مرزی صدا و سما سنگین می شود. باید برای تاثیرگذاری بر مخاطبان جهانی به زبان آن ها آشنا بود و سعی شود که اخبار دست اول با تاکتییک های رسانه ای به سمع و نظر آن ها برسد.

عملکرد مثبت برخی از شبکه ای بین المللی ایرانی نطیر شبکه خبر، پرس تی وی و… باعث شد که آمریکا پخش این شبکه ها را ممنوع کند(تحریم رسانه ای). همچنین خانم مرضیه هاشمی(اصالتا آمریکایی)  که گوینده شبک پرس تی وی است، در بدو ورود به آمریکا بازداشت شد.

 

هر چه در زمینه شبکه های برون مرزی قوی باشم، عرصه را بر دشمن تنگ نموده، و مجال دروغ گویی و فرافکنی او را از او می گیریم.

 

باید قوی باشیم.

پی نوشت

۱ـــــ آل عمران/۹۹

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false