×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سرداری که انقلاب حضرت روح الله را صادر کرد.

می دانیم که هر چیزی راکد بماند به مرور زمان از طراوت می افتد. حتی آب(زلال و فرح بخش) نیز اگر راکد باشد؛ بوی تعفن می گیرد. در مورد انسان ها و کشورها نیز همین مطلب صدق می کند. انقلاب ما برای پویایی و بالندگی باید به صدور انقلاب خود(که مورد تاکید امام راحل بود) دست بزند. سردار سلیمانی به عنوان سرباز امام راحل و مقام معظم رهبری در این باره نقش برجسته ای را ایفا کرد.

خداوند در آیه ۵ قصص می فرماید: «وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَ‏ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ؛ ما مى‏ خواهیم بر مستضعفان زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روى زمین قرار دهیم.»[۱]

این آیه در مورد قدرت گرفتن مستضعفان بنی اسراییل بعد از هلاکت فرعون است، که فعل مضارع « نُریدُ» دلیل بر استمرار است و می رساند که مختص بی اسراییل نبوده و یک قانون کلی است.[۲]

البته این آیه را غالبا در مورد بحث آخرالزمان مطرح می کنند. آخرالزمانی که در آن قرار داریم و مردان بزرگی مثل سردار سلیمانی با پرورش در مکتب امام عظیم الشان، تفکر انقلاب اسلامی و مکتب تشیع را به کیلومترها دورتر از ایران عزیزمان صادر نمودند.

شاید ناآگاهانی بگویند که سردار سلیمانی تفکر انقلاب را تنها در جنبه نظامی صادر نمود؛ خیر، بی تردید محبوبیت سردار سلیمانی در میان ملت های منطقه، بهترین دلیل بر تکذیب این گفته است. ایشان پیوسته با مردم و شخصیت کشورهای مختلف در تماس بود. چنان که در سوریه با ارتباط گیری با مردم آن کشور توانست نیروهای مردمی آن جا را پای کار بیاورد،در عراق نیز همین طور؛ شهادت او و المهندس با هم، گویای این نکته است که با نیروی مردمی حشدالشعبی ارتباط تگاتنگی داشت و همه آن ها امروز از انتقام آن دو سردار مقاومت می گویند.

حاصل سخن این که؛ سردار سلیمانی به عنوان سرباز مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری، تفکر انقلاب اسلامی راصادر نمود. تفکری که همواره مورد تاکید امام راحل بود.

خداوند آنها و سایر همرزمان شهیدشان را غرق رحمت کند. انشاءالله.

پی نوشت

 

۱ـــ قصص/۵

 

۲ـــ تفسیر نمونه، ج۱۶، ص۱۵

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false