×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سربازی در لباس سردار

یکی از نکاتی که باعث موفقیت سردار سلیمانی شد، اطاعت از ولی زمان بود. نکته ای که برای ملت ایران بخصوص جوانان این مرز و بوم(که مخاطب اصلی گام دوم بودند) بسیار کارگشاست.

 

طق اعتقاد اکثر علمای شیعه؛ ولایت فقیه در راستای حکومت معصومین(علیهم السلام) است. «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی‏ الْأَمْرِ مِنْکُمْ؛ اى کسانى که ایمان آورده‏ اید، خدا را اطاعت کنید و از فرستاده او و صاحبان امرتان (که جانشینان معصوم پیامبرند) اطاعت نمایید.»[۱]

البیته هیچ کس به جایگاه معصومین(علیهم السلام) نمی رسد و ولی فقیه هم ادعا ندارد که معصوم است؛ اما در جایگاهی قرار دارد که می تواند جامعه دینی را رهبری کند. سردار سلیمانی خود را سرباز چنین رهبری می دید و بر روی قبرش هم حک شده: سرباز ولایت.

 

سردار مجاهد شهید سلیمانی در راستای سربازی مقام معظم رهبری به سوریه رفت و حکومت داعش را در هم کوبید.

 

اگر جوانان این مرز و بوم بخواهند به شهید سلیمانی اقتدا کند؛ باید سرباز ولایت باشند و رهنمودهای ایشان را که برگرفته از آموزه های معصومین(علیهم السلام) است؛ مد نظر خویش قرار دهند.

نکته: برای کسانی ممکن است ولی فقیه ثابت نشده باشد. اینان می توانند از باب این که ایشان رییس توانای کشور شیعه هستند و پرچم شیعه را در دنیا برافراشته نگاه داشته اند؛ به قضیه نگاه کنند و به  فرمایشات ایشان جامه عمل بپوشانند.

حاصل سخن آن که؛ شهید سلیمانی با تفکر معنوی خود و سربازی مقام معظم رهبری، هیمنه پوشالی دشمنان ایران و انقلاب را در هم شکست. این راه پرافتخار می تواند الگوی خوبی برای جوانان جویای نام ایرانی در بخش های مختلف کشور باشد.

 

۱ـــ نساء/۵۹

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false