×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رهبری ؛ جوانان ؛ انقلابی گری

چنان که می دانیم رهبری نظام در بیانیه گام دوم جوانان را مورد خطاب قرار دادند. زیرا که جوانان آینده سازان این کشورند. آینده سازانی که به مفتضای سنشان نیرو و نشاط بیشتری دارند و با ابتکار و نوآوری خود می توانند تحول آفرین باشند. ابته جوانانی مد نظر رهبری هستند که انقابی کار کنند.

 رهبر معظم در بیانیه گام دوم خطاب به جوانان آورده است: «انبوه جوانانی که با روحیه ی انقابی رشد کرده و آماده ی تلاش جهادی برای کشورند، و جمع چشمگیر جوانان محقّق و اندیشمندی که به آفرینش های علمی و فرهنگی و صنعتی و غیره اشتغال دارند؛ اینها ثروت عظیمی برای کشور است که هیچ اندوخته ی مادّی با آن مقایسه نمی تواند شد.»

حقیقت هم همین است که جوانی یک سرمایه است و وقتی ازدست رفت تازه انسان متوجه این سرمایه می شود. امام علی علیه السّلام می فرماید: «شیئانِ ایَعرِفُ فَضهُما اِا مَن فَقَدَهُما: اشَباب وَ اعافِیَه؛ دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.»[۱]

بنابراین جوان بودن یک سرمایه هنگفت است که اگر کارها به آن ها سپرده شود؛ کارها سرعت و پویایی بیشتری پیدا می کند. یکی از انتقادات به دوت محترم، عدم جوانگرایی در انتخاب وزراست.

نکته مهم: جوانانی که اعتقاد به انقاب و شعارهای آن نداشته باشند؛ هر چند هم نوآور و خلاق باشند؛ کمک چندانی به انقاب نخواهند کرد. در جنگ هشت ساه، انبوه جوانان مومن و انقلابی بودند که تا پای جا جنگیدند و از شرف این ملت دفاع کردند. (وگرنه هر چند هم نبوغ نظامی می داشتند؛ شاید حاضر به جانشفشانی تا حد جان نبودند).

ما الان  در کشور خیل عظیم جوانانی داریم که در پارک های علم و فن آوری مشغولند. اگر اینها خدای ناکرده تعهد به انقلاب نداشته باشند؛ به کوچکترین بهانه جذب کشورهای دیگر شده و در خدمت آنها قرار می گیرند.

پی نوشت

  ۱ـــ شرح آقا جمال الدین خوانساری بر غرر احکم و درر احکم ج۴ ، ص ۱۸۳ ، حدیث ۵۷۶۴

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false