×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
رمز  قوی تر شدن، الگوبرداری از نقاط قوت

طبعا انسان از نقاط قوت خود برای برطرف کردن نقاط ضعف خود استفاده می کند. در مورد کشورها (ازجمله کشور ما) نیز این قضیه صدق می کند. ما باید از نقاط قوت خود(موفقیت های علمی، هسته ای، نظامی، نانو و غیره) برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و غیره استفاده نموده و به فضل خدا، خود را قوی تر کنیم.

 

بنابراین باید از تجربه های موفقیت آمیز در بخش های مختلف استفاده نموده و مشکلات کشور را مرتفع ساخت. «العاقِلُ مَن وَعَظَتهُ التَّجارِبُ؛ خردمند کسى است که تجربه ها او را پند دهد.»[۱]

 

حدیث فوق از مولا علی(علیه السلام) است و پیام آن برای انقلاب ما این است که ببینیم عوامل موفقیت(مثلا) در دست یابی کشور به دانش سلول های بنیادی چیست و آن را برای علاج اقتصاد کشور به کار ببندیم.

 

مگر می شود کشوری که تحت سخت ترین تحریم ها بوده است؛ پیچیده ترین تجهیزان نظامی بسازد و یا موفقیت های دیگر داشته باشد؛ اما در صنعت خودروسازی در جا بزند؟ باید عوامل موفقیت آن(ایمان و همت) و عدم موفقت این را(وجود مافیا) به دست آورد و برای جبران مافات اقدام کرد.

باید باور کنیم که ما می توانیم صنعت خودرو سازی را متحول کرده و مشکلات اقتصادی دیگر را پشت سر بگذاریم؛ و روز به روز قوی تر بشویم.

 

باید باور کنیم که ما استعداد این را داریم و انقلاب ما نیز لیاقت پیشرفت و ترقی(به امید خدا و  به شرط همت) در همه زمینه ها را دارد.

 

به امید آن روز.

 

پی نوشت

۱ـــ تحف العقول، ص ۸۵

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false