×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
راهکاری برای اقتصاد کشور

چند سال است که مقام معظم  رهبری، عناوین سال ها را مرتبط با اقتصاد قرار می دهند و این می رساند که کشور ما باید به اقتصاد توجه بیشتری نماید. رهبر فرزانه انقلاب، چند سال قبل ، راهکار به اسم اقتصاد مقاومتی را  برای کشور مطرح نمودند و سیاست هایی را هم ابلاغ کردند اما ظاهرا توفیق چندانی در عمل پیدا نکرده است.

رهبر انقلاب در بیایه گام دوم نیز به این مهم(اقتصاد مقاومتی) پرد اختند و درون زایی اقتصاد کشور، مولّد شدن و دانش بنیان شدن آن، مردمی کردن اقتصاد و تصدّیگری نکردن دولت را از شاخصه های آن بر شمردند.

شکی نیست تا وقتی ما اقتصاد پویایی نداشته باشیم؛ همواره باید منتظر تهدید و تطمیع دشمنان باشیم. در سالیان اخیر، دشمن بر روی اقتصاد کشور حساب باز کرده است و می داند که نقطه ضعف ما آنجاست. ما باید راه های نفوذ ذشمن را سد کنیم تا او نتواند فکر سوئی نسبت به این کشور داشته باشد.

قرآن می فرماید: «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً؛ و خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلّطى نداده است.»[۱]

 

شکی نیست که این عدم تسلط در موقعی است که ارکان جامعه اسلامی از جمله اقتصاد، مقاوم باشد وجامعه بر سرنوشت خود مسلط باشد. «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ؛ خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملتى) را تغییر نمى‏ دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند.»[۲]

با آن که کشور ما به پیشرفت های بزرگی در برخی زمینه ها دست یافته است؛ اما متاسفانه در برخی بخش ها مانند صنعت خودرو همچنان با آسیب های جدی روبرو هستیم. یکی از عوامل مهم عدم پیشرفت در صنعت خودرو، نداشتن اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و اقتصد مولد است. به تازگی هم مستندی تهیه شده است که متاسفانه در صنعت خودرو از اول انقلاب تا حالا مافیایی در کار بوده تا صنعت خودرو ایران را وابسته و غیر مقاوم نگه دارد.[۳] بنابراین برای پیشرفت همه جانبه کشور و بیمه شدن کشور در مقابل تهدیدات و تحریم های دشمن باید اقتصادی مقاوم و مولد داشته باشیم.

به امید آن روز.

 

پی نوشت

۱ــ نساء/۱۴۱

 

۲ــ رعد/۱۱

۳ــ کلیک کنید

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false