×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خوش تر آن باشد که سر دلبران، گفته آید در حدیث دیگران

خوش تر آن باشد که سر دلبران

گفته آید در حدیث دیگران

سردار دلاور حاج قاسم سلیمانی کسی بود که علاو بر محبوبیت در دل ملت های منطقه، حتی دشمنان را نیز ناچار به اعتراف می کرد که شخصیت او را بستایند.

عظمت حاج قاسم به این بود که همت خود را به کار بست، و خداوند نیز او را توفیق داد و او را در دید جهانیان قرار داد. «مَنْ رَقَى دَرَجَاتِ الْهِمَمِ عَظَّمَتْهُ الْأُمَم؛ هر که بر نردبان همت ها بالا رود ، ملت ها او را بزرگ دارند.»[۱] برای همین وقتی سردار دل ها به خیل عظمای شهادت رسید، کشورهای زیادی ابراز همدرد کردند. زیر که سردار کسی بود که امنیت ملت های منطقه و حتی اروپا را به آن ها هدیه کرد. اگر داعش هم چنان در عرصه می ماند؛ نقشه های شیطانی زیادی برای سایر مناطق دنیا از جمله اسپانیا داشت زیرا که می گفتند اندلس(اسپانیا) در دست مسلمانان بوده و تمام ممالک تصرف شده مسلمانان در سرایر دنیا باید به تصرف ما درآید.

نکته مهم: امام راحل فرمود که هر کجا دشمنان از شما تعریف کردند، دلیل این بوده که شما مطابق میل او رفتار کردید؛ این سخن در باره سردار دل ها صدق نمی کند. سردار کسی بود که دل دشمنان را لرزانده بود و از آن ها زهر چشم گرفته بود، در حالی که تمجید دشمنان از برخی دیگر، برای این است که در راستای منافع دشمن حرکت می کنند و حرف های دشمن را می زنند(این دو کیلومترها با هم فاصله دارد).

ما به افرادی نیاز داریم که در جهت مخالف دشمن حرکت کنند و دل دشمنان را همچون سردار سلیمانی(در عرصه های مختلف) بلرزانند.

پی نوشت

۱ــ  تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص ۴۴۸ ، ح ۱۰۲۷۰

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false