×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true

یکی از شبهات مطرح شده در این  سال ها، بحث حجاب است. در حالی که حجاب، فقط مخصوص اسلام و کشور ما در حال حاضر  نیست. حتی در ایرن باستان نیز بوده است(هر چند در حال کلی).

 

حقیقت این است که داشتن حجاب برای مصونیت بانوان است. «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ‏ فَلا یُؤْذَیْنَ؛ اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلباب ها [روسرى‏ هاى بلند] خود را بر خویش فرو  افکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است.»[۱]

 

بانوان ایران باستان، مضمون این آیه را دریافته بودند(شاید در دین زرتشتی، توصیه به حجاب شده باشد). این موضوع می تواند سند خوبی برای مقابله با طرفداران ضد حجاب باشد.

نکته مهم: حجاب یک زن در خانه خود، مربوط به خود اوست اما در بیرون از منزل، چون به اجتماع ربط پیدا می کند؛ اسلام آن را بر نمی تابد(حتی از جانب غیر مسلمانان داخل کشور اسلامی) همچنان که خوردن شراب در اجتماع ممنوع می باشد حتی از جانب مسیحیان و یهودیان. مثل قوانین راهنمایی و رانندگی که برای همه الزام آور است چه معتقد باشد و چه نه(قابل توجه آنان که مدام از حجاب اجباری می گویند).

نکته مهم: برخی فریب خوردگان و مزدبگیران در حالی از حجاب اجباری می گویند که سال به سال بر آمار  زنان محجبه(که مسلمان می شوند) در سراسر جهان افزوده می شود.

 

۱ـــ احزاب/۵۹

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false