×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
جوانان پرشور و خلاق، سربازان گام دوم انقلاب

شاید یرخی بگویند که چرا ما مشکلات کشور را کتمان کنیم و همه شرایط را گل و بلبل جلوه دهیم؟ در جواب باید گفت که نه باید یکسره کشور را غرق مشکل دید و نه گل و بلبل. ولی باید قبول کرد که شرایط گل و بلبل هم در کشور داریم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سکاندار کشتی انقلاب، نسبت به آینده دید خوش بینانه ای دارند اما در عین حال این راه طی شده را آغاز راه می بینند. «راه طی شده، با همه ی اهمّیّتش فقط یک آغاز بوده است و نه بیشتر. ما هنوز از قله های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قله ها دست یابیم.»

به همین علت( برای رسیدن به قله ها)، رهبری عزیز مخاطب خود را جوانان قرار داده است؛ زیرا که جوانان خلاق تر و بانشاط تر هستند و به تعبیر مولا علی(علیه السام) ذهنی تیزتر دارند. «إذَا احتَجتَ إِى امَشوَرَهِ فى أَمرٍ قَد طَرَأَ عَیکَ، فَاستَبدِهِ بِبِدایَهِ اشُّبّانِ، فَإِنَّهُم أَحَدُّ أَذهانا وَأَسرَعُ حَدسا، ثُمَّ رُدَّهُ بَعدَ ذکَ إى رَىِ اکُهو وَاشُیوخِ یَستَعقِبوهُ وَیُحسِنُوا؛ هنگامى که در پیش آمدى احتیاج به مشورت داشتى ابتدا به جوانان مراجعه نما زیرا که آنان ذهنى تیزتر و حدسى سریع تر دارند سپس (نتیجه) آن را به نظر بزرگساان و پیران برسان تا پیگیرى نمایند.»[۱]

 

غرض این که جوانان ــ که طبق این حدیث فوق، ذهنی تیزتر و خلاق تر دارند ــ باید همت کنند و با علم و تعهد خود انقلاب را در گام دوم به پیش ببرند. علم و دانشی که ایران عزیز، جایگاه شایسته ای در آن دارد. باید مدیران جوان و جهادی وارد میدان شوند و کارها را در دست بگیرند. الحمدالله در این سال ها برخی جوانان متخصص و متعهد در پارک های علم و فناوری مشغول هستند و این مهم، آینده ای بهتر را برای ایران اسلامی به تصویر می کشد.

پی نوشت

 

۱ـــ شرح نهج البلاغه ابن أبی الحدید / ج‏۲۰ / ۳۳۷

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false