×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
جنگ نرمی که باید به تاسی از بی بی دو عالم ادامه داشته باشد

حضرت زهرا(سلام الله علیها) به حسب این که در ظاهر خانم بودند، مبارزه نرم را با خلفای جور در پیش گرفتند. نکته ای که باید مد نظر بانوان متعهد و فرهیخته جامعه ما باشد.

حضرت صدیقه ی طاهره(سلام الله علیها) در احتجاج خود(مبارزه نرم) با مردم پیمان شکن دوره خود فرمود: «إلَیْکُمْ عَنّى ، فَلا عُذْرَ بَعْدَ غَدیرِکُمْ، وَالاْمْرُ بعد تقْصیرکُمْ، هَلْ تَرَکَ ابى یَوْمَ غَدیرِ خُمّ لاِ حَدٍ عُذْوٌ؛ از من دور شوید و مرا به حال خود رها کنید، با آن همه بى تفاوتى و سهل انگارى هایتان ، عذرى براى شما باقى نمانده است!آیا پدرم در روز غدیر خم براى کسى جاى عذرى باقى گذاشت ؟

بی بی دو عالم در حدیث فوق با استناد به حادثه غدیر، مبارزه نرم را برای احقاق حقوق اهل بیت(علیهم السلام) برمی گزیند. روشی که در طی قرن ها مورد استفاده عالمان دینی قرار گرفته است(علامه امینی در الغدیر و دیگران).

هممچنین آن  بانوی مظلومه در احادیث دیگری مردم را به دین و تقوا رهنمون می شدند. مثلا در یک حدیث طولانی، حضرت در علت تشریح برخی از احکام دینی، مطالب گرانبهایی را متذکر می شوند.[۲]

و اینک وظیفه بانوان جامعه ما

در زمان ما که سیل شبهات ، آموزه های دینی را آماج حمله قرار داده است؛ بانوان محترمه باید به تاسی از حضرت زهرا(سلام الله علیها) وارد میدان شوند و در دفاع از حق و حقیقت بکوشند. در عصر ما که فضای مجازی جولان گاه مطالب غیر دینی و مبارزه نرم علیه دین شده است، بانوان محترمه باید با احساس تکلیف، از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند. مخصوصا در باب کمک به حل شبهات حجاب و عفاف.

 

مثلا وقتی یک خودفروخته ای(مسیح علبنژاد)، برای چهارشنبه های سفید فراخوان می دهد؛ بانوان محترم و متعهد باید در فضای مجازی به مقابله با او برخیزند و با هشتگ های من حجاب را دوست دارم و از این قبیل سخنان، ابتکار عمل را در جنگ نرم به دست بگیرند.

پی نوشت

 

۱ـــ احتجاج : ج ۱، ص ۱۴۶

۲ـــ بلاغات النساء / / ۲۸

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false