×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تنگ رازیانه ، جاذبه ای دست نخورده و بهشتی زمینی در ایلام

تنگ رازیانه ، جاذبه ای دست نخورده و بهشتی زمینی در غرب کشور

تنگ رازیانه استان ایلام

طبیعت ایران پوشیده از جاذبه هایی ناب است. جاذبه هایی که تنها در جنگل و دریا خلاصه نمی شود. کویر، بیابان و دره ها، که اگر با چشم باز به آن ها نگاه کنید، جز زیبایی چیزی نمی توانید ببینید. در این سفر به جاذبه ای کمتر دیده شده در غرب کشور می رویم. مقصد ما تنگ رازیانه است.

تنگ رازیانه کجاست

تنگ رازیانه در ۴۵ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد. برای رفتن به تنگ رازیانه، باید خود را از مسیر جاده ایلام-دره شهر، به روستای چنار باشی برسانید. در نزدیکی این روستا، طبیعت بکر تنگ رازیانه شما را صدا خواهد زد.

 

 

پوشش گیاهی تنگ رازیانه

زیبایی های تنگ رازیانه

 

با ورود به تنگ رازیانه، درختانی سبز در کنار بوته های رازیانه می بینید. علت نامگذاری این تنگ به رازیانه، رویش گیاه رازیانه در مراتع آن است. کمی که جلوتر بروید به دره ای عمیق می رسید که دیواره های آن با فاصله کمی کنار هم قرار گرفته اند.

صدای جریان آب، کنجکاوی شما را برای تماشای درون دره بر می انگیزد. با احتیاط جلو بروید. زیبایی وصف ناپذیری، با عبور رودی از میان دره خواهید دید. کافی است در کنار دیواره ها بایستید و نفسی تازه کنید. گویی به بهشتی واقعی سفر کرده اید.

 

جریان رود در تنگ رازیانه

چگونگی شکل گرفتن تنگ مورد نظر

طبق بررسی های زمین شناسی، تنگ رازیانه با عمق ۳۰ متر، بر اثر زلزله و شکاف لایه زمین رخ داده است. اختلاف ارتفاع، بارش های جوی و وجود آب های زیرزمینی باعث جریان رود در آن شده است.

این نکته را باید یادآور شد که تنگ به دیواره هایی باریک کنار یکدیگر می گویند و تنگه باریکه ای است که آب دو دریا را به هم متصل می کند. این اشتباه را می توان در تابلوی ورودی منتهی به این تنگ دید که به اشتباه، تنگه رازیانه ثبت شده است.

 

تنگ رازیانه در ایلام

بهترین زمان سفر به تنگ رازیانه

 

دیدن طبیعت در هر فصلی از سال زیبایی خود را دارد. بهترین پیشنهاد ما برای سفر به این جاذبه طبیعی، فصل بهار است. چرا که در این فصل پوشش گیاهی منطقه، رنگ سبز به خود می گیرد و رود خروشان تر از فصل های دیگر است.

 

طبیعت تنگ رازیانه

نکات قبل از سفر به تنگ رازیانه

 

تنگ رازیانه با دارا بودن طبیعتی بکر، می تواند به یکی از نقاط گردشگری غرب کشور تشکیل شود. در حال حاضر به دلیل کم توجهی به جاذبه های توریستی تنگ رازیانه، امکانات رفاهی در آن تاسیس نشده است. بنابراین در صورت سفر به ابن جاذبه، وسایل مورد نیاز مانند غذا، آب آشامیدنی را همراه داشته باشید. در صورت همراه داشتن دوربین عکاسی، می توانید تصاویری نایاب از تنگ رازیانه را یادگاری سفر خود قرار دهید.

 

تفریح در تنگ رازیانه

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false