×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تغییر لباس، مقدمه ای برای تغییر سبک زندگی

 یکی از نکاتی که در بحث سبک زندگی اسلامی اهمیت به سزایی دارد، بحث نوع لباس است. موضوع سبک زندگی همواره یکی از دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب بوده است و در بیانیه گام دوم نیز به آن اشاره ای شده است.

واقعیت این است که یکی از حربه های دشمنان اسلام و ایران، موضوع سبک زندگی است. آنها در تلاشند تا با شیوه های مختلف، سبک زندگی خود را رواج دهند، و در این میان لباس و پوشش حرف بسیاری برای  گفتن دارد. زیرا لباس نشان هویت جامعه است.

می دانیم که تغییر لباس از زمان رضاخان، آن عامل روباه پیر در ایران شروع شد. یکی از سیاست های دولت های استعماری در کشورهای مسلمان(ایران) موضوع تغیییر لباس است. نکته ای که همچنان ادامه دارد.[۱] ورود شلوارهای پاره پاره که حتی با فرهنگ ایرانی نیز در تضاد است(چه بماند به فرهنگ اسلام) و لباس عجیب و غریب دیگر نشانه های روشنی از ورود سبک زندگی غربی است.

وقتی بخشی از جامعه بر اثر غفلت یا روشنفکری و امثال آن، لباس خود را تغییر داد؛ کم کم نوبت به مظاهر دیگر رسید و این حدیث مولا علی (علیه السلام) نمود پیدا کرد که می فرماید:«من تَشَبّه بقوم عُدّ منهم؛ هر کس خود را به گروهی شبیه کند جزو آن دسته شمرده می شود.»[۲]

پی نوشت

۱ــ کلیک کنید
http://sajjad-m.blog.ir/1393/06/08

۱ـــ مستدرک الوسائل ج ۱۷ ص ۴۴۰

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false