×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
انقلابی که به تدریج قوی و دشمن شکن شد…

شکی نیست که ایستادگی در برابر آمریکا و استکبار جهانی، یکی از نقاط قوت و افتخار انقلاب است. انقلاب ما یک روز یک نهال نورسته بود…؛ الحمدالله امروز به یک درخت جوان و تنومند تبدیل شده است و آمریکا را به چالش کشیده است. این موضوع را نباید دست کم گرفت و با تحلیل های ضعیف آن را منحرف کرد.

سکاندار کشتی انقلاب در بیانیه گام دوم در باره تنومند شدن درخت انقلاب فرمودند: «اگر آن روز، مشکل غرب جلوگیری از خرید تسیحات ابتدایی برای ایران بود، امروز مشکل او جلوگیری از انتقال سلاح های پیشرفته ی ایرانی به نیروهای مقاومت است. و اگر آن روز گمان آمریکا آن بود که با چند ایرانی خودفروخته یا با چند هواپیما و بالگرد خواهد توانست بر نظام اسلامی و ملت ایران فائق آید، امروز برای مقابله ی سیاسی و امنیّتی با جمهوری اسامی، خود را محتاج به یک ائتلاف بزرگ از ده ها دولت معاند یا مرعوب می بیند و البتّه باز هم در رویارویی، شکست می خورد.»

اگر بخواهیم توان ۴۰سال قبل ایران و انقلابش را با امروز بسنجیم؛ این آیه را باید خواند: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ‏ اللَّهِ‏ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ…وَ مَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوى‏ عَلى‏ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغیظَ بِهِمُ الْکُفَّار؛ محمد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانى که با او هستند در برابر کفار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند…و توصیف آنان در انجیل است، همانند زراعتى که جوانه‏ هاى خود را خارج ساخته، سپس به تقویت آن پرداخته تا محکم شده و بر پاى خود ایستاده است و بقدرى نمو و رشد کرده که زارعان را به شگفتى وا مى‏ دارد؛ این براى آن است که کافران را به خشم آورد.»[۱] این آیه گویای آن است که انقلاب ما ــ که در راستای مکتب اسلام است ــ از یک نهال نورسته به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

نکته قابل تامل: ممکن است برخی ناآگاهان بگویند که ما نان شب نداریم حالا برفرض آمریکا را هم نابود کردیم برای ما نان شب می شود؟ در جواب باید گفت برای کسانی که عقلشان در حد آب و نان است ؛نمی شود؛ اما برای کسانی که دارای عقل و آگاهی کافی هستند، می دانند که آمریکا مدام دم از حقوق بشر و ملت ایران می زند؛ اما حتی مردم ایران را از لحاظ دارویی هم تحریم می کند. این ساده لوحانه است اگر بگوییم که ما مقاومت نکنیم آنها ملت ایران را تحریم نمی کنند! کافیست رفتار آنها را با کشورهای مطیع منطقه ببینیم.

پی نوشت

۱ــــ  فتح/۲۹

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false