×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
انتظار شهیدان، دفاع در جنگ اقتصادی

انتظار شهیدان، دفاع در جنگ اقتصادی

بدون شک شهیدان راه خدا و اسلام، از همرزمان، و مجاهدان راستین(در همه زمینه ها)، انتظار ادامه راه خود را دارند. راهی که شاید نظامی نباشد؛ ولی کمتر از نظامی نیست و جامعه اسلامی را به سرمنزل مفصود نزدیک می کند (جنگ اقتصادی)

خداوند در آیه ۱۷۰آل عمران در باره مقام شهیدان می فرماید: «فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ یَسْتَبْشِرُونَ‏ بِالَّذینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ؛ آنها بخاطر نعمت هاى فراوانى که خداوند از فضل خود به ایشان بخشیده است، خوشحالند؛ و بخاطر کسانى که هنوز به آنها ملحق نشده ‏اند [مجاهدان و شهیدان آینده‏]، خوشوقتند؛ (زیرا مقامات برجسته آنها را در آن جهان مى ‏بینند؛ و مى ‏دانند) که نه ترسى بر آنهاست، و نه غمى خواهند داشت‏.»[۱]

اگر چه مطابق این آیه، بشارت شهیدان مختص همرزمان خود است؛ اما می توان این بشارت را شامل همه کسانی که در مسیر مقدس شهیدان هستند، دانست. به عبارت دیگر حتی ممکن است کسی کاسب، خیاط و… باشد ولی در خط شهیدان و اهداف مقدس آنان گام بردارد، که بشارت شهیدان شامل حال آنان نیز خواهد شد.

شهیدان انقلاب ما و دفاع مقدس ما و شهیدان مدافع حرم، انتظار دارند که ما نیز به نوبه خود مسیر پیشرفت این ملت را ادامه دهیم.
در سال های اخیر که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه بوده است و دشمنان از این طریق، قصد ضربه به کشور عزیزمان را داشته و جنگ تمام عیار اقتصادی را شروع کرده اند، باید مدافعان پیشرفت اقتصاد کشور، همچون شهیدان دفاع مقدس که کشور را به فضل خدا نجات دادند، کشور را از این جنگ اقتصادی به سلامت عبور دهند و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنند.

نکته مهم: یکی از جنگ افزارهای ما در جنگ اقتصادی، به کار بردن شیوه اقتصاد مقاومتی است، که متاسفانه مغفول مانده است. با به کار بردن این روش دفاعی در جنگ اقتصادی، انشاءالله در برابر تحریم ها و تهدیدهای اقتصادی دشمن مصون خواهیم بود.

 

پی نوشت
۱ـــ آل عمران/۱۷۰.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false