×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اسم اهل بیتی برای فرززندان خود انتخاب کنیم

یکی از نکاتی که در سبک زندگی اسلامی باید رعایت شود؛ نامگذاری فرزندان به اسم معصومین(علیهم السلام) است. البته این علاقه به اسم، طبعا باید کمنش آن ها را به دنبال داشته باشد.

 

امام کاظم(علیه السلام) در مورد نامگذاری فرزندان و نتایج مثبت آن می فرماید: «لا یدخل الفقر بیتا فیه اسم محمد او احمد او علی او الحسن او الحسین او جعفر او طالب او عبدالله او فاطمه من النساء؛ در خانه ای که نام محمد یا احمد یا علی یا حسن یا حسین یا جعفر یا طالب یا عبدالله و یا از میان زنان، فاطمه باشد، فقر [و تنگدستی] وارد نمی شود.»[۱]

 

شاید عدم فقر در این حدیث، فقر دینی و اخروی باشد. یعنی کسی که انسان خوبیست و نام معصوم بر خود ندارد؛ چه بسا فردای قیامت غبطه بخورد چرا نام معصوم بر خود نداشتم.

معمولا انسان از روی علاقه، اسم فزندش را مثلا فاطمه یا زهرا می گذارد، و  این علاقه یک سبک زندگی است(انسان با علایقش زنده است). خوشبختانه اسم فاطمه و زهرا در صدر اسم های ایرانی است.

چه علمای بزرگی که همین علاقه را دنبال کردند و به درجاتی رسیدند و چه شهدای گرانقدری که از توسل به حضرت زهرا دارای کرامت شدند(شهید برونسی، شهید ابراهیم هادی و…).

خداوند همه ما را توفیق دهد که هم اسم فرزندان خود را به اسم معصومین بگذاریم و هم راه آن ها را ادامه دهیم. انشاءالله.

پی نوشت

۱ـــ الکافی (ط – الإسلامیه) / ج‏۶ / ۱۹

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false