×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
استعدادهایی که در کرونا شکوفا شد

یکی از آثار تربیتی بیماری ها، تلاش انسان برای مقابله با آن و شکوفا شدن استعدادها است. در هجوم ویروس منحوس کرونا به کشور ما، استعدادهایی شکوفا شد.

یکی از بارزترین استعدادهایی که در این روزها گل کرد وبه اوج رسید؛ همدلی و همیاری ملت ایران در این بحران است. از کادر درمانی گرفته تا داوطلبان طلبه و دانشجو و مردمی. این همدلی و همیاری در هیج جای دنیا، نظیری ندارد. صاحبان این همدلی، سخن گهربار پیامبر رحمت خوییش را جامه عمل پوشاندند. «مَنْ مَشی فی عَونِ أخیهِ و مَنْفَعَتِهِ فَلَهُ ثوابُ الْمجاهدینَ فی سَبیلِ الله؛ کسی که برای کمک به برادر خود و سود رساندن به او اقدام کند، پاداش مجاهدان در راه خدا به او داده خواهد شد.»[۱] از این حدیث برداشت می شود که مدافعان سلامت، مجاهد محسوب می شوند؛ و در صورت از دست دادن جان عزیزشان ، عنوان شهید دارند. عنوانی که رهبر معظم انقلاب با آن برای مدافعان سلامت ، موافقت فرمودند.

یکی دیگر از مصادیق شکوفا شدن استعدادها در شرایط کرونایی، موفقیت ایران در زمینه کیت های تشخیص کرونا است. این امر می تواند اثر تحریم های غیر انسانی را خنثی کرده و تهدید را به فرصت تبدیل کند. چه بسا این موفقیت های پزشکی به کشورهای نیازمند دیگر (از جمله کشورهای جبهه مقاومت) صادر شود.

یکی دیگر از مصادیق شکوفا شدن استعدادها در شرایط کرونایی، مدیریت بحران است. به عبارت دیگر، گاهی در شرایط بحران، با آن که امکانات کافی هست؛ ولی مدیریت بحران نیست. بنابراین مدیریت بحران، یک هنر بزرگ و ارزشمند است که چه بسا کمبود امکانات را جبران کند. الحمدالله کشور ما توانست پس از مدت کوتاهی، بر اوضاع مسلط شود و با مجاهدت مدافعین سلامت و سایر داوطلبین مردمی، کاری کند کارستان؛ و دنیا را به تحسین واداشت.

پی نوشت

۱ـــ أعلام الدین فی صفات المؤمنین / / ۴۲۰

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false