×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ارتباط زیاد با تلفن همراه در ایام خانه نشینی عید ممنوع…

نوروز امسال بسیاری از مردم در خانه هستند و طبعا افراد نیز موبایل به دست هستند. با توجه به این که تلفن همراه، آلوده است، ارتباط داشتن زیاد افراد با این وسیله در ایام خانه نشینی عید، می تواند آسیب زا باشد(کرونا).

البته هشدار نسبت به عدم ارتباط زیاد با تلفن همراه، به معنی ترساندن مردم نیست؛ اما واقعیت این است که ویروس کرونا در سطوح باقی می ماند. چه بسا یکی از آن سطوح، گوشی ما باشد.

خلاصه در این ایام خانه نشینی عید، نباید مثل سابق با گوشی همراه مشغول بازی شد. غفلت از این موضوع، آسیب زا است. اصولا غفلت همواره آسیب زاست چه در بحث دنیوی و چه اخروی. حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: «وَیْحَ النَّائِمِ مَا أَخْسَرَهُ قَصُرَ عُمُرُهُ؛ واى بر آن ‏که در خواب (غفلت) است! چه زیانکار است! عمر او کوتاه شده است.»[۱]

این حدیث فوق، خواب غفلت را سبب تباه شدن عمر و کوتاهی آن می داند. هم در جنبه اخروی، این موضوع صحت دارد و هم در جنبه دنیوی. چه بسا افرادی با غفلت از یک شرایطی(ارتباط زیاد با پول، ارتباط زیاد با گوشی و…) خود را در معرض کرونا قرار داده باشند. بد نیست رعایت شود تا خدای ناکرده زیانی متوجه ما نشود و عمر ما کوتاه نگردد.

خوشا به حال کسی که (مخصوصا) در عید امسال، هم از غفلت در امور اخروی پرهیز کند و هم در امور دنیوی(رعایت بهداشت).

پی نوشت

۱ـــ عیون الحکم و المواعظ(لیثی) ص ۵۰۴، ح ۹۲۳۹

 

 

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false