×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کرونا، صبر همه را به چالش می کشد

صبر کردن یکی از نشانه های موفقیت هر انسان(علی الخصوص) مسلمان است. ملت مسلمان ما باید در این روزهای کرونایی، بیش از پیش به عامل صبر، توجه داشته باشد.

 

قرآن در زمینه وجود مشکلات که لازمه آن، صبر است می فرماید: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ‏؛ و البته شما را به چیزى از نظیر ترس و گرسنگى و نقص در مال ها و جان ‏ها و محصولات مى ‏آزماییم و صابران را مژده بده.»[۱] پیام آیه فوق این است که اگر ما در بلاها و گرفتاری  صبر را پیشه خود سازیم، علاوه بر اجر اخروی، طبعا از اثرات دنیوی آن نیز بهره مند شویم.

اصولا مسلمانی ما در هنگام سختی هاست که ارزش دارد. مثلا دو دوست، اگر در سختی ها کنار هم باشند؛ ارزش دارد. اگر ما نیز در قضیه بیماری کرونا صبور باشیم و زیاد جزع و فزع نکنیم(مشکلات را به خدا نسبت ندهیم)؛ صبر ما ارزش داشته و ان شاءالله به آن، اجر اخروی تعلق می گیرد. زیرا که پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) یکی از نشانه های انسان صبور را شکوه نکردن از مشکلات می داند: «صبور سه نشانه دارد : …سوم آن که از پروردگار خود شِکوه نمى کند…و اگر از پروردگارش شکوه کند او را معصیت کرده است.»[۲]

 

نکته: شاید برخی کسانی که به کرونا گرفتار شده اند؛ کسانی باشند که کم حوصلگی کرده و در خانه نمانده اند. اینان آرزو می کنند که ای کاش، صبر می کردند و خود و خانواده خود را در معرض مشکلات قرار نمی دادند.

در این روزها، پرستاران و پزشکان باید لباس مخصوص(گان) بپوشند. این لباس ها تحمل می خواهد. علاوه بر آن، کادر درمانی محترم، روزهای متمادی خانواده خود را نمی بنند. این ها همه به صبر نیاز دارد.

با آرزوی شفای عاجل برای مبتلایان به کرونا، و درخواست مغفرت برای درگدشتکان و آرزوی توفیق برای کادر درمانی.

 

پی نوشت

۱ـــ بقره/۱۵۵

۲ــ علل الشرایع، ج۲، ص۴۹۸، ح۱

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false