×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
حالا قدر سلامتی را بیشتر می دانیم، مخصوصا در این عید

ما ملت ایران در سال های قبل، با خیال راحت به عید دیدنی هم می رفتیم و در امنیت روحی و جسمی کامل، همدیگر را در آغوش می گرفتیم و تا پاسی از شب، دور هم نشسته و گل می گفیتم و گل می شنیدیم؛ اما امسال…

 

حالا قدر سلامتی را بیشتر می دانیم. نعمتی که به فرموده پیامبر اسلام ناشناخته است: «نعمتان مجهولتان‏ الأمن و العافیه؛ دو نعمت است که قدرشان ناشناخته است: امنیت و صحت بدن.»[۱]

اگر ویروس کرونا را یک ویروس بیولوژیک بدانیم (که احتمال بالایی دارد) آنگاه باید گفت که علاوه بر این که ویروس کرونا برای سلامتی انسان ها مضر است؛ نعمت امنیت (امنیت روانی و جسمی و اقتصادی و…) کشور عزیزمان ایران را نیز مورد هدف قرار داده است.

 

توضیح این که همه نعمت ها به مرور زمان عادی می شوند و قدرشان چنان که باید و شاید شناخته نمی شود؛ اما نعمت امنیت و صحت بدن، بیشتر مورد غفلت قرار می گیرند. اصولا هر نعمتی که کلیدی تر است؛ فقدان آن می تواند اثرات مخربی برای انسان داشته باشد. مثل نعمت آب و هوا، و وقتی که از دسترس خارج شوند؛ تازه انسان متوجه می شود که چه چیزی را ازدست داده است. نعمت هایی که فقدان آن ها در ایام عید نوروز برای مردم ایران بیش از هر زمان دیگری مشهود هستند.

 

حاص سخن آن که: وجود نعمت امنیت (روانی و جسمی)، مخصوصا در این ایام که عید است و فصل دید و بازدید؛ توسط ویروس کرونا مورد هجمه قرار گرفته است. بیاییم قدر نعمت سلامتی را، مخصوصا در این ایام، بیش از پیش بدانیم.

به امید ریشه کن شدن این ویروس منحوس، و برقرار شدن دوباره نعمت امنیت (روانی، جسمی، اقتصادی، و..) در کشور عزیزمان ایران دوست داشتنی.

ان شاءالله.

پی نوشت

۱ـــ روضه الواعظین و بصیره المتعظین (ط – القدیمه) / ج‏۲ / ۴۷۲

 

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false