×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
جهش تولید در گرو کاهش واردات و توجه به صادرات

امسال بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) سال جهش تولید است. یکی از لوازم این مهم، کاهش واردات و توجه به صادرات است.

برای ما که کشور مقاومی هستیم و پنجه در پنجه آمریکا و همپیمانان آن قرار داده ایم؛ حیف است که در زمینه اقتصادی، کم کاری کنیم و در شان ملت مقاوم ایران نباشیم. زیرا که با این کم کاری، خود را وابسته خواهیم کرد، که از نظر پیشوای ششم ما کاری مذموم است. «ما أَقْبَحَ بِالْمُؤْمِنِ أَنْ تَکُونَ لَهُ رَغْبَهٌ تُذِلُّهُ؛ چه زشت است براى مؤمن، دلبستگى به چیزى که او را خوار دارد.»[۱]

پیام این حدیث، رفع وابستگی مومنان(ایران) به کشورهای دیگردر قالب واردات است. البته واردات به نظر می رسد اجتناب پذیر باشد؛ اما واردات بی رویه، مذموم است(متاسفانه کشور ما گرفتار این معضل است.)

واردات بی رویه علاوه بر آن که از لحاظ روانی به تولید کنندگان ما ضربه می زند؛ بودجه کشور را متوجه خود می کند. بودجه ای که باید صرف جهش تولید شود.

باید جلو واردات بی رویه را گرفت و به جای آن، صادرات غیر نفتی را در پیش گرفت، تا هم روحیه تولید کنندگان بالا رود و هم بودجه کافی برای جهش تولید در دست باشد. همچنین برای تشویق صادر کنندگان باید مشوق های صادراتی و نظایر آن در پیش گرفت.

به امید آن روز ان شاءالله.

پی نوشت

۱ـــ الکافی (ط – دارالحدیث) / ج‏۳ / ۷۷۸

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false