×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true

به گزارش ایلام بیدار ،شهرستان ایوان شهرستانی که در شمال استان ایلام واقع شده است شهرستانی که طی سالهای گذشته شاهد تحولات خوبی بخصوص در عرصه کشاورزی و باغداری در آن بودیم.

یکی از مناطق شهرستان ایوان که این روزها این شهرستان را به قطب تولید انگور تبدیل کرده است منطقه گرمسیری سیاه گل  است منطقه ای خوش آب و هواکه این روزها از طبیعت بکر و زیبایی برخوردار است.

با گذر از چندین روستا به این منطقه خواهید رسید با نگاهی  به توپوگرافی منطقه خواهید فهمید که به واسطه داشتن آب فروان می توان در این منطقه به کشت باغات روی آورد.

کشاورزان این منطقه چند سالی است که اقدام به کشت باغات بخصوص باغات انگور در این منطقه نموده اند باغاتی که هرساله از ثمر دهی مناسبی برخوردار است.

آغاز برداشت انگورازباغات ایوان

“محمد علی حیدری”؛مدیر جهاد کشاورزی ایوان در گفتگوباخبر نگارما اظهار کرد:شهرستان ایوان به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب، مستعد کشت انواع باغات میوه از جمله انگور است.

وی اظهار کرد:درمجموع درسطح شهرستان ۴۵۰هکتار از زمینهای شهرستان به کشت باغات انگور اختصاص داردکه ۳۹۰هکتار این اراضی انگور عسکری و۶۰هکتارآن انگور یاقوتی می باشد.

حیدری افزود: طرح باغات منطقه پلیه و بانبکر ایوان نیز یکی از سایت های باغات ایوان است که کشت انگور را در این شهرستان افزایش داده است وایوان را به یکی از قطبهای تولید انگور تبدیل کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی ایوان ادامه داد:امسال این پروژه برای پنجمین سال متوالی است که ثمردهی دارند.

یکی از مشکلات کشاورزان این منطقه نبود راه دسترسی مناسب راهی  که گلایه کشاورزان این منطقه را در پی داشته است.

“امید علی سبزی “،فرماندار ایوان گفت: از خواسته های بحق این کشاورزان احداث یک دستگاه پل در این منطقه بود با توجه به اینکه تملک زمین در این منطقه داشتیم خوشبختانه تملک ها گرفته شد و پیمانکار شروع به کار کرد.

وی ادامه داد:در این منطقه سالانه بیش از ۷۰۰خانوار در این مزارع مشغول به فعالیت هستند و در این راه امرار معاش می کنند.

 

بانگاهی واقع بینانه و همت مسئولان می توان در این عرصه با ورود صنایع تبدیلی به منطقه گام های موثری در زمینه اشتغال برداشت.

true
برچسب ها : , , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد